Gå til innhold

Første året


Norskie

Anbefalte innlegg

Hei

Eg vil bare hilse på gjengen er inne og presentere me sjøl! 

Eg, sammen med mann og to barn kjøpte oss eit nedlagt småbruk og har som første prosjekt klekket frem 14 kyllinger av rasen Brun italiener, gull Wyandotte og creme legbar. Dei er no snart 12 uker og vises at eg har minst 4-5 haner i flokken. Dei lever harmonisk enda så da stresser eg ikkje enda.

Dei har tørrfôr og vatn tilgjengelig opp fra bakken heile tida, frøblanding og brødmat som kos.

Eg tar ting litt på sparket og fikser utfordringer etter kvart som dei oppstår... ikkje på forskudd 🙈😎.. no har eg ordnet meg med ei lokal butikk som skal gi meg overskudd fra grønnsaksdisken da eg ser vi ikkje har svinn nok i vårt hushold til å tilfredsstille appetitten.

Eg har laget eit hønsehus i eit hjørne av fjøsen og dei får komme ut kvar dag i ei midlertidig innhegning. Dei har god plass men eg ønsker å gi dei meir... usikker på om eg skal la dei gå fritt på gården eller lage innhegning. Det er tydelig at dei er heimekjære.

Eg har som mål å få nok høns til å dele egg med folk i bygda....

Eg ønsker også å gjenvinne flis og møkk til gjødsel, har kald og varm kompost men alt er på amatørstadiet. 

Eg har blitt litt hekta og gleder meg til å bli kjent og lære fra andre fugle entusiaster 

20190923_164216.jpg

IMG-20191006-WA0000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...