Gå til innhold

3. ruging på gang!


Elin

Anbefalte innlegg

avem

Ååå så spennede...  Her er har andre ruging klekkedag på 7-8 mai... og jeg er så spent allerede.. Er inne å snakker med eggene hver dag jeg... innbiller meg at småttisene der inne blir kjent med meg på den måten..  ::)

Gleder meg til bilder..  <<X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går også rugemaskinen for fullt..4. klekking til mandag. Jeg har gjort som Lone, egga ligger i flere lag  ;D det var smart..

Det høres sikkert tullete ut å snakke til egga...men det gjør jeg også med gåsegga på slutten av ruginga..når jeg snakker eller lager lyder, svarer kyllingen  :)..så du er ikke alene om å snakke til egga, Linda :o Og det virker som den husker stemmen når den kommer ut..men de som ikke driver med kyllinger, ville sikkert tro en var helt tussete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det var lett da det hadde gått en uke også?

Ja faktisk..Men eg begynner å lure på om skallet er tynnere enn eg fyrst trudde. Fekk Orpington rugeegg igår, og dei virka mykje tjukkare i skallet. Men det er ingen sprekker i eggene. Eg hadde problem med det tidligere. Skallet var så tynt at det var krakelert enkelte plasser. Men så såg eg meir enn berre blodårer, såg ein svart flekk (fosteret)..skal det vise så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...