Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tingeling

Hvilke farger?

Recommended Posts

Har ingen peiling på hva man kaller de ulike fargene på høns, noen som kan hjelpe meg med disse?

Kanskje litt utydelige bilder, men jeg regner med at hønene ved siden av hanen er rød, men hva med hanefar selv?? Og spettete Unni, hva slags farge er hun egentlig?

Trur det svære ikke at verken hanen din eller hu unni er reinfargete. MEN fyterakarn å fin hanen var altså han var nydelig. Kan jo se ut som om han har laksefarget i seg men er for mye svart i halsbeheng og sadelen. Kan også minne om orangshalset men er alt for matt/lys farge i halsbeheng og sadel.

Trur det svære ikke dom to hønene som ser røde ut er 100% heller men er ikke sikker der. Flåtte var dom alle sammen vartfall ;D

Hehehehe ja, jeg tenkte vel det kunne være litt kanari i dem! :) Ser jo at dverkochin skal ha mye mere fjær på beina enn det mine har. Er spent på hvordan kyllingene blir!! :)

Nei skuffa kan jeg ikke bli - syns de er kjempefine! Kunne ikke finne ut hvilken farge de hadde, men nå skjønner jeg jo at det må være "ubestemmelig". :) Fikk de levert på døra i fjor høst alle fire for 100 kr samlet, så jeg er veldig fornøyd med dem! ;D

Forresten, hvor kan jeg finne bilder av ulike farger på høns? Fins det en oversikt over ulike fargevarianter (ikke avgrenset til bestemte raser) noe sted?? Har prøvd å søke på nettet, men fant ikke det jeg lette etter...

Takk! Genial side. :)

Det nærmeste jeg kom ble "redgold silverpartridge", men akkurat det bildet var litt utydelig. Tror Magne har en litt mørkere nyanse. :) Hvordan oversetter man det til norsk? 

• Create New...