Jump to content
Sign in to follow this  
Youleloveit2

Vite Italienere

Recommended Posts

Hei alle sammen : )

Tusen Takk for at jeg fikk bli med her. Jeg har snakket og drømt om Tupper i årevis SÅ NÅ skal det skje : )

Jeg ønsker å ta til meg Tupper(5 stk) Vite Italiener i pensjon men etter å ha undersøkt litt så har jeg fått beskjed om at denne hønserasen er på full fart ut til fordel for f,eks Lohans Tupper og at det er vanskelig å få tak i Vite Italiener da de som er igjen brukes til UTSTILLING. Om dette er riktig vet jeg ikke men jeg gir ikke opp mitt søk. Så hvis det finnes noen friske men snart pensjonerte Tupper av Vite Italienere som ønsker seg et nytt hjem så er jeg klar. Hvem er det der ute som driver med salg av Friske Vite Italienere og ønsket å selge dette antallet og som kommer fra samme "gruppe", forstått slik at de har levd sammen så ønsker jeg veldig å få vite det : )

Jeg sender gjerne film eller bilder av Deres nye hjem hvis det ønskes herifra Vakre Valdres : )

Hei, og velkommen til Fuglepraten. :)

Bare en kommentar. Jo, hvite italienere ble brukt i eggproduksjon i Norge tidligere, men det er veldig lenge siden. De er erstattet av typiske produksjonshøns som Lohmann og Shaver

Italienere, som også kalles for Leghorn avles fremdeles som rasehøns av hobbyoppdrettere. Det er flere fargevarianter av den, blant annet hvite italienere. På Prydfugler.no kan du lese litt om den.