Gå til innhold

Div ting som jeg lurer på....


Trithor

Anbefalte innlegg

jeg hadde kaniner i en bås, høner i andre og gris i tredje... Kaninene kom seg lett ut og sprang rundt både til hønene og grisen, men det var ikke noe stress, de blir raskt vant til hverandre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Eneste problemet med kanin sammen med hønene er at hønene får en liten kort hale.. De koser seg sammen - og når kaninen kjeder seg kan det skje at den spiser litt fjør. Og halefjøra er fin å kose seg med..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir uansett ikke ender i år. Må vel lage oss en andedam først....  ;D

Ang kanin så tenkte jeg ikke nødvendigvis på å ha den løs med hønene hele tiden, lurte bare på hvordan det gikk. Synd at de skal kose sånn da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej,- alle racer kan ikke gå sammen!!!

Der er mange bøger, du kan læse om emnet.

Vdr. indendørsplads,- ja, 6 høner pr m2 lyder jo nærmest som industri! Det er alt for lidt plads.

Tænk på, at dyrene jo opholder sig meget inde om vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej,- alle racer kan ikke gå sammen!!!

Tenkte meg det, ja.
Der er mange bøger, du kan læse om emnet.
Det er jeg ikke i tvil om. Ikke bare bare å finne ut hvilke bøker som passer meg feks, og det er heller ikke bare å lese og huske det jeg har lest om de forskjellige rasene, da jeg ikke "kjenner dem".

Får bare lære etterhvert og spørre om råd her inne....

Ang innendørsplass: ja jeg tenker på at de skal være mye der om vinteren, men lurer på hva som er vanlig pr m2 (både dverg og store). Skjønner det ikke fins noe fasitsvar, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt så veldig - lurer mest  :)

Om hele to dager kommer mine først høner hjem  ;D Det er snakk om 8 dverg kochin høner samt en hane.

Vi har vurdert å skaffe oss 2-3 større høner (eggleggere), men pga mangel på kunnskap og kjennskap til de forskjellige rasene så har vi ikke bestemt oss for hvilke.

Har sett litt på bla. Jærhøns og synes disse er flotte. Går disse med Dverg Kochin?

Må uansett ta utgangspunkt i dvergene og hvilke som kan gå med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja - det hørtes ikke bra ut. Tenkte på ute. Tror ikke det fins rotter der vi bor (har aldri sett det elle hørt om det) men mus er det jo.

Har bare lest at man skal dekke hønsegården ute med halm, for deretter å fylle på mer....

Inne er planen å ha flis i bunnen og dekke over med høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grus og sand i udegården er det bedste.

Hønsene har brug for grus som kråsemateriale og sand til sandbade (vigtigt for hønsene at kunne støvbade,- en del af deres hygiejne).

Inde; det lyder lidt besværligt med både flis og hø....

Du skal selv rengøre det, så gør det nemt for dig selv :)!

Jeg bruger selv spåner, og finder det genialt (og så dufter det herligt), men halm kan også gå an.

Det er der mange meninger om ;D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi har vurdert å skaffe oss 2-3 større høner (eggleggere), men pga mangel på kunnskap og kjennskap til de forskjellige rasene så har vi ikke bestemt oss for hvilke.

Har sett litt på bla. Jærhøns og synes disse er flotte. Går disse med Dverg Kochin?

Må uansett ta utgangspunkt i dvergene og hvilke som kan gå med disse.

Vi har som sagt dverg kochin, men ønsker på et senere tidspunkt å skaffe oss noen større.

Har tenkt på Jærhøns, Maran, Welsumere eller sussex. Hvordan er det å holde disse rasene sammen med dverg kochin?

Andre (bedre) forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN forslag er MARAN. Rolig og finne høner.

Jærhøns er litt for redde av alt som skjer rund. Jeg blir gal av den ene jeg har. Sussex er også rolig.

Men favoriten er Maran hos meg. i tilleg har fint farge på eggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...