Gå til innhold

Når kan kyllingene flytte ut?


Kyllingtess

Anbefalte innlegg

Håper noen kan ta seg tid til å svare.

kyllingene er snart 3 uker. De begynner å ville røre seg litt mer enn hva plassen tilsier. I mitt fjøs er det ikke isolert men tett fordi det er betong. Har lagt tjukke gummimatter på gulvet med flis og høy for å gjøre det lunt. Har også to varmelamper i forskjellige høyder som de kan trekke til når det er kaldt.

håper noen kan svare da jeg er ganske rådløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

De trenger ennå litt varme etter som de er bare tre uker, men har du varmelamper de kan trekke under så er det ikke noe problem. Er kyllingene mellom 3-4 uker så trenger de ca 20-25 grader der de oppholder seg. Men det trenger ikke å holde denne temperaturen der over alt i rommet, men de må som sagt ha tilgang til dette når de hviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener "Ut" er i fjøset, så er det jo best å ta de dit, slik admin skriver. Blir utrolig mye finstøv av kyllinger når de runder tre uker... De har det helt fint hvis du passer på å ha varmelapa passe høyt - husk sikkerhetsavstand angitt på lampa som min. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.2.2020 at 23.23, HW. skrev:

Hvis du mener "Ut" er i fjøset, så er det jo best å ta de dit, slik admin skriver. Blir utrolig mye finstøv av kyllinger når de runder tre uker... De har det helt fint hvis du passer på å ha varmelapa passe høyt - husk sikkerhetsavstand angitt på lampa som min. !

Ja tenkte bare på at det er kjølig i det fjøset men hvis de har varmelampe trekker de vel dit hvis de syntes det blir for kaldt eller?

redd de skal stryke med ettersom de ikke er fult dekt av fjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...