Cocken Posted March 6, 2020 Report Share Posted March 6, 2020 Jeg har nettopp begynt å avle opp melormer til hønene, og det har nå blitt masse pupper og noen få biller. Jeg har separert dem etterhvert. Billene og melormene har fått en blanding av havregryn og havremel, og litt potetskiver, epleskrell, gulrotskrell for tørsten. Jeg ser i kjøkkenskapet og matboden at jeg har gamle poser med musli og masse forskellige korn- og melblandinger, endel med "best før"-dato fra forrige århundre!! Dette må det vel gå an å fore melormene med? For å spørre enklere, er det noe slags mel/korn de ikke bør få? Hva er viktigst at de får i seg mye av: karbyhydrater, proteiner, fett osv? Skal billene ha noe annet for enn melormene? På forhånd takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted March 6, 2020 Report Share Posted March 6, 2020 Dette har jeg også drevet med for en del år siden. Veldig bra mat til både voksne høns og kyllinger. Jo, du kan fore de med nær sagt alt du måtte ha liggende, kornblandinger kan godt brukes. Det er viktig å gi de variert kost, sånn at de får i seg både viktige vitaminer og mineraler. Frukt og grønnsaker gir de vann til slukke tørsten. Billene dør etter hvert når eggene de legger blir klekt og nye larver begynner å vokse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocken Posted March 7, 2020 Author Report Share Posted March 7, 2020 Takk for svaret, det var som jeg håpet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts