Jump to content
Sign in to follow this  
Jonas93

Hjelp! Indisk Løpeand

Recommended Posts

Hei, jeg har 1 enslig andrikk som nå går ilag med 2 andepar. Andeparene har gått ilag fra tidligere. De er alle av typen indisk løpeand. Når de 2 ande parene ble introdusert med andrikken ble andrikken straks agressiv og begynte å nappe på de nye endene. Den forsøkte også å pare seg med den ene anda. Jeg tok andrikken ut av inngjerdingen og den er nå adskilt fra de andre. Er det håp for at den skal kunne gå ilag med de 2 andre parene eller må den eventuell ha en "dame" den også? Den enslige andrikken  er også noe større en de nye, tenker at det ikke akkurat hjelper på....

Andrikker er ute etter et "nummer" så snart de får en mulighet. De bryr seg ikke om anda har makker fra før. 😃 Det kan tenkes at den vil oppsøke andre ender selv om den får en "dame". Men om det ikke betyr noe i forhold til stammer/gener så kan de gå sammen?

24 minutter siden, admin skrev:

Andrikker er ute etter et "nummer" så snart de får en mulighet. De bryr seg ikke om anda har makker fra før. 😃 Det kan tenkes at den vil oppsøke andre ender selv om den får en "dame". Men om det ikke betyr noe i forhold til stammer/gener så kan de gå sammen?

Først av alt, takk for svar🙂  De er ikke fra samme"slekt" så du mener da at jeg kan la andrikken gå sammen med de andre en stund fremover og se om napping går over....? Det bryter ikke opp de 2 andeparene jeg har? 

Nappingen er nok noe som vil avta etter hvert som du avfinner seg med hverandre. Det handler om å markere seg. Når de finner "sin plass" vil dette avta. 

Tror ikke det går ut over parene og sammensetningen av de, men i verste fall kan den ensomme andrikken "erobrere" en av de andre endene.