Jump to content

melorm

ole

Recommended Posts

Takk for svar! Det så jo flott ut :huh: .Heter det melorm i Sverige også og kjøpte du den plastdingsen der?

Jeg trodde at boksen skulle være mye fullere.

Jeg har litt vanskelig for å se meg selv stikke hånda oppi og hente ut godsakene. Hvordan gjør du det? Høres ikke ut som du syns akkurat det er så stas heller :)

Jeg kjøpte en håndfull melorm på den lokale dyrebutikken her i sommer. Nå har mange av de blitt til svarte biller som kravler rundt i kassen de er i. Blir vel melormbabyer etter hvert. Glimrende tilleggsfor til alle slags fugler og fjørfe.

Jeg stikker IKKE hånda oppi der Nei...:) Da bruker jeg elegant en skjed og skauper de oppi ett syltetøylokk så holder jeg de laaangt unna meg... "Grøss"

Boksen kjøpte jeg på dyrebutikken også...kosten 150 kr.

Jeg sa jeg skulle ha melorm jeg og da forsto de med en gang hva jeg skulle ha...så aner ikke hva det heter annet...mel er jo mjøl på svensk så mjøllarver kansje..:)

Er ikke så mye oppi der nå, men godt det ikke bugner og velter over kantene...:)

Spennende å se om du får melormbabyer etterhvert også da Tormod! Må få høre hvordan det går!:huh:

Okay, takk for infoen. Tror jeg skal på melorm jakt neste gang jeg drar til Sverige. Syns den boksen så veldig grei ut også så jeg investerer vel i en sånn også. Hvor mange bør man begynne med egentlig? Og hvor lenge tar det til man kan "høste" av overskuddet?

Kjøpte vel en 150-200 stk jeg for da har jeg litt å gi de,men samtidig så har jeg en liten koloni en stund. Mener å ha lest det tar ett par mnd før man får biller som legger egg som så blir larver igjen.. Må prøve litt..må kansje fylle på litt mer melorm etterhvert,men litt usikker på hvor mye og ofte de kan få ennå..:)

• 3 months later...

Hei igjen...

Nå hadde jeg gitt opp prosessen om melormavling og skulle kaste alt sammen da jeg trodde alt sammen hadde dødd, men til min og sikkert vaktlene mine sin STORE glede har jeg nå endelig fått masse melorm babyer!!!! :)

Åpnet boksen idag og der var det massevis av melormbabyer...HURRAAAAAAA... Trodde vel Aldri jeg skulle bli så glad for å se larver men dette var morro...nå kan jeg gi vaktlene mine hjemmelagde melormer fulle av proteiner som jeg vet de har fått av epler, bananer, salat, mel, havregryn og sukker...slå den!! ;) Hihi ;)

Ja mine går i en blanding av lettkokt havregryn og litt mel. Har gitt de litt sukker også, en gang i mnd, men veldig lite - under en halv tsk.

Det jeg har funnet ut er at det som tilfører mest riktig fuktighet er nok eple, også holder det en stund, men skal prøve gulerot og kålrot..;)

Ser jo nå at det har gitt masse resultater for det myldrer i boksen, så skal fortsette nå ja..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...