Jump to content

Kylling har død på vei ut av egget?!

Recommended Posts

Jeg prøver og klekke ut 19 egg, jeg har klekket ut kyllinger 2 ganger før med Rugemaskin. Første gang så var det bare 2 stykker som ikke greide seg, da hjalp vi litt til men det var nokk ikke nødvendig😂

2  gang vi skulle ruge ut hjelp vi ikke til noe, det var 8 som greide seg av 19 så det var ikke så bra resultat som jeg hadde håpet på. Jeg vet ikke hvorfor, det var helt fin temperatur og fuktighet.

det er nå 1 dag igjen til det skal ha gått 21 dager, det er flere som har begynt og klekke, alle som har fått et kakk i seg piper utenom 1, jeg prøvde og ta den ut og legge den inntil øret, det laget fortsatt ikke lyd. Jeg er veldig engstelig for om den har død, kan den være død når den har begynt og kakke seg ut? Den har nå hatt det hullet siden morningen, og nå er klokka 19:00 jeg er veldig redd for at den har død, og i såfall så lurer jeg på hvorfor? Noen litt mere proffe en meg som kanskje kan svare?

Vil gjerne ha et raskt svar!!  

• 3 weeks later...

Det er litt vanskelig å vite. Noen ganger er kyllingen ikke sterk nok, noen ganger kan eggeskall være unormalt harde. Andre ganger kan det hende hinnene inne i egget har tørket og kyllingen sitter fast. Dette kan lett skje hvis en åpner maskina (for ofte) ved klekking eller så kan det være lokale forhold inne i maskina som gjør at det noen plasser blir for varmt/tørrt. Men hvis 18 av 19 egg klekker skal du være storfornøyd! :)