Kinew Posted September 1, 2020 Report Share Posted September 1, 2020 Heija, for ett par daga sia fikk æ mæ ei smålandsgås. Vet ikke om den er gutt eller jente😅 Men utrulig nydelig og facinerende. Men når det skal sies aner jeg ingenting om gås😅 Men den går fritt med hønene og kalkunene. Veldig kontakt søkene på dem. Har prøvd å få tak i en til til den. Men er vist ikke så lett. Foreldrene til denna gåsa kom i fra en dyrepark og døde under et rovdyr angrep. Di hadde et egg og det var gasse lasse som vart ruget ut av en høne. I dag har jeg hadt den inne hos oss og fylt bafe karre. Den lika ikke å svøm trur æ😅 men va veldi gla i vask hode. Har lest at den skal ha noe å skjølle hode i pga øynene. Men er dem gla i å svømme? Hva spiser en gås? Sommer som vinter? Ser dem spiser mye gress, spiser dem høy å på vintern? Siden vi ikke har gress? Frydvekst kan æ fore den på det? Andre tips til gobiter? Blir dem fort tamme? Min har logge et par tima på fanget og sova. Men når æ tar den ut til hønene og kalkunen bi den plutselig livredd mæ🤣 Men når den e inne å ligg avslappa å søv på fange mett lokk den øyan og stella mæ🥰 sku ønsk den ikke va redd når æ va ute. Legg egg i verpe kasse eller bare rett på sponet om æ finn en partner? Finn æ lett ut kjønn ? Legg dem mange egg i åre? Og ofte? Kan dem spises? Må dem ha partner for å legge egg? Mange spørsmål her men heilt ny😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts