Roggen Posted March 2, 2021 Report Share Posted March 2, 2021 Jeg har rouen ender.. En Hanne og to hunner. Begge hunnene bråker masse, mens hannen er stille. Noen som vet hvorfor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted March 4, 2021 Report Share Posted March 4, 2021 Det er laget sånn fra naturen sin side. Hannene(andrikene) har bare en hes lyd. Hvorfor er vanskelig å si, men det er anda(hunnen) som ruger eggene og passer andungene når de er klekt. Kanskje har den fått så kraftig stemme for å varsle når det er fare på ferde for ungene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roggen Posted March 19, 2021 Author Report Share Posted March 19, 2021 Den 4.3.2021 at 18.28, admin skrev: Det er laget sånn fra naturen sin side. Hannene(andrikene) har bare en hes lyd. Hvorfor er vanskelig å si, men det er anda(hunnen) som ruger eggene og passer andungene når de er klekt. Kanskje har den fått så kraftig stemme for å varsle når det er fare på ferde for ungene? Hei. Takk for svar. Det som er et problem er at jeg har en Hanne og to hunner. Hørte at dette skulle være en stille rase. De begynner å skrike noe voldsomt rundt kl 06 hver morgen. Vekker jo hele nabolaget. De har mat og drikke. Hva kan dette komme av? Kan ikke ha det sånn.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roggen Posted March 19, 2021 Author Report Share Posted March 19, 2021 Et øyeblikk siden, Roggen skrev: Hei. Takk for svar. Det som er et problem er at jeg har en Hanne og to hunner. Hørte at dette skulle være en stille rase. De begynner å skrike noe voldsomt rundt kl 06 hver morgen. Vekker jo hele nabolaget. De har mat og drikke. Hva kan dette komme av? Kan ikke ha det sånn.... De blir 1 år i slutten av april så har ikke lagt noe egg enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts