Gå til innhold

Hei frå Sunnmøre


UnniMy

Anbefalte innlegg

Eg meldte meg inn her i håp om å treffe likesinna og lære meir om høns. Har veldig lyst å få egne hobbyhøns i en liten hage i et byggefelt med ellers god plass :)

No held eg på å lese om raser så eg tenker at eg vil ha nokre som legg egg og som er lette å få tamme og er rolige og kan ha selskap med hunder. Eg lurer veldig på om dei kjem til å ete opp hageplantene mine eller om vi kan klare å dele bakhagen :)

Tenker meg 4-6 høner uten hane. Vil gjerne ha dei som kyllinger som veks opp her slik at dei blir stedbundne og vande med kvarandre uten ein hane.

Blir draumen oppfylt mon tru? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 4 uker senere...
On 5/16/2021 at 2:42 PM, admin said:

Velkommen til Fuglepraten. :)

Tusen takk. 


Må lage litt liv her da og fortelle kva som skjer :)

1. hønsehuset er in the making. 3 kvm isolert hus og 7,5 kvm hønsegård med automatisk luke til huset. Adgang til liten del av hagen og ev større om vi er tilstades.

2. Rugeegg av Orpington gul i to maskiner på dag 6 i dag. 8 av 18 egg har klart seg (ser blodårer og lille dotten) etter postsending så då krysser eg fingra for at alle desse klarer å bli klekt. OG at dei fleste er høner :D

For den som vil følge med i bloggen min sjå her: BLOGG

 

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...