Jump to content

Potet som hønefôr?

evaldpeter

Recommended Posts

Joda, det kan da være greit å hive inn noe annet til hønene i blant. Kokte poteter er også noe de får hakke litt på, dvs. de må bruke litt tid på å få den i seg. Potet blir nå billig mat, når man har det fra egen hage. Som du sier, poteten er fullpakket av stivelse, og dermed er det ikke noe som verken gir vekst til unge dyr eller egg fra høner i verping. Men som et tilskudd i kosten, tror jeg det er greit.

• 2 years later...

Beklager at jeg forstyrrer trådstarter sitt spørsmål, men hvorfor bør ikke høns spise rå/ukokt potet?

Eg er av den oppfattning av at høns ikkje et det som ikkje er bra for dei. Mine har aldri spist verken skrell eller rå potet, kokt går derimot ned på høgkant.

Eg legg alltid mat i reint vatn til endene, dette ser ut til å hjelpe dei slik klarar å dele maten lettare. Heil skrella apelsin, kokt potet osv frosvinn på eit blunk :)

Det er vel kanskje som med kaniner, det har lett for å gjere i magen deira ?? :)

Ok:) De spiste rå potet tidligere i uka, og senere i uka fikk de løs mage...kanskje vi har forklaringen her. Men jeg har tenkt slik at hønsene plukker sikkert ut det som er greit for de å spise. De har jo alltid kraftfor tilgjengelig, så de er aldri skrubbsultne.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...