Sti9 Posted April 16, 2022 Report Share Posted April 16, 2022 Hei. Det er bevegelse i egget men ikke hull enda. Jeg lyste i egge i dag og det er liv, men jeg synest kyllingen så litt liten ut i forhold til egget. Jeg har ikke gjort dette før, så er usikker på hvordan det skal se ut. Luftlommen vet jeg skal være der, men jeg ser fortsatt igjennom i ene enden. Kan kyllingen ha utviklet seg sent? Usikker på om jeg skal hjelpe den eller vente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted April 17, 2022 Report Share Posted April 17, 2022 Hei. På dag 22 skal kyllingen være fullt utviklet. Da vil den dekke alt inne i egget utenom luftlommen i den butte enden. Alt vil se ut som en mørk masse. Det anbefales alltid å la kyllingen ordne dette selv, altså hakke seg ut. Nå er det vel på dag 23 hos deg. Er det fremdeles ikke noe tegn på at den har begynt å hakke seg ut kan du selvfølgelig åpne skallet i den butte enden og se. Har du ruget med litt for lav temperatur i maskinen vil kyllingen ha utviklet seg seint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts