Jump to content

Reidun og søstrene vil ikke sove inni hønsehuset!😳

Recommended Posts

🍀Heia.

Jeg kjøpte 4 høner forrige tirsdag,og det var en gledesdag fordi jeg hadde sett fram til dette så lenge.🐓🐓🐓🐓 Selvfølgelig var jeg ekstra spent den første kvelden og fulgte med på de. De slo seg til ro,men ikke som jeg håpte. De slo seg til ro for natten i et minitre jeg har i en pallekarm utenfor hønsehuset men i hønsegården.😳 Første natten tenkte jeg ikke så mye på det,men de fortsetter jo å sove ute. Og er litt usikker på hvordan jeg skal få de til å skjønne det er mye bedre og tryggere å sove inne i lukket hus. Jeg er også litt bekymret da det er grevling og rev i området. Så jeg blir glad om jeg får noen tips og råd,så jeg vil føle meg tryggere.🙏🏼

Samt en ting til jeg lurer på. Kan noen som leser dette si meg hva slags raser jeg har kjøpt?🤔

Takk på forhånd for svar.🙋🏻‍♂️

6FACC676-C7F3-4570-82E1-765D1947E6BF.thumb.jpeg.2e49e8e74f4f41acc4918b4608be2b34.jpeg

• 2 weeks later...

Hei, du skriver at de overnattet i et minitre i hønsegården. Er ikke den inngjerdet? Hvis ikke vil det kun være et tidsspørsmål før de blir et måltid for grevling eller rev. 

Du bør absolutt gjerde inn hønsegården så snart som mulig.

Kan det være blandingsraser du har. Det ser i hvertfall ikke ut som de er av samme rase. Litt vanskelig å si noe ut fra bildet.