Påfuglen Posted July 29, 2022 Report Share Posted July 29, 2022 Maskinen min har ett kammer som skal fylles med vann. Når jeg fyller den så blir fuktigheten 48%, men når jeg ikke fyller den så ligger den på 30-31%. Hva er best å gjøre her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Påfuglen Posted July 29, 2022 Author Report Share Posted July 29, 2022 Nå er fuktigheten gått ned til 42%, er dette fremdeles for høyt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted July 29, 2022 Report Share Posted July 29, 2022 Det er bedre med for lav fukt enn for høy. Er fukten for høy vokser kyllingen for raskt, og i verste fall vil den kveles i egget på grunn av for liten plass. 42% fukt høres greit ut under ruging. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Påfuglen Posted July 31, 2022 Author Report Share Posted July 31, 2022 admin skrev (På 29.7.2022 den 15.05): Det er bedre med for lav fukt enn for høy. Er fukten for høy vokser kyllingen for raskt, og i verste fall vil den kveles i egget på grunn av for liten plass. 42% fukt høres greit ut under ruging. Takk for svar! Jeg ser at fukten enten ligger på 26 når tanken er tom, eller 43 på full tank. Kan den ligge på 26%? ser at mange skriver at den bør ligge mellom 40 og 50 men det er feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 1, 2022 Report Share Posted August 1, 2022 Det er uproblematisk om den ligger på 26 % noen timer, eller en dag for den del også, men snittet for hele rugeperioden bør ligge mellom 40-50 ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts