Raaumkylling Posted April 24, 2023 Report Share Posted April 24, 2023 Jeg har nettopp ruget ut 15 egg og fått 3 kyllinger hvor av 2 måtte hjelpes ut pga en seig hinne. Jeg kjøpte en rugemaskin av merket Lincu Avitec og i manualen er følgende temperaturer oppgitt: 18 dg. med forruging på 39,2 grader (102,2 F) og 3 dg klekking på 38,1 grader (100,4 F). Nå leser jeg på fuglepraten 37,7 grader. Er nybegynner og blir takknemlig for innspill. Har notert meg at det er lurt å unngå for høy fuktighet den første uken, det må jeg teste ut i neste runde 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted April 24, 2023 Report Share Posted April 24, 2023 Hei, Det er alltid viktig å følge bruksanvisningen som hører til rugemaskinen. Men det høres mye ut med 39,2 grader. Vanlig rugetemperatur er 37,6-37,7. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt rugemaskinen. Lincu er navnet den danske importøren har satt på den. Den heter opprinnelig Black Chick og er produsert i Thailand. For en del år siden besøkte jeg fabrikken og kjøpte med meg ei rugemaskin hjem. http://www.incubatorthailand.com/?cid=476098 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaumkylling Posted June 1, 2023 Author Report Share Posted June 1, 2023 Takk for svar 🙂 Kjøpt den på Finn.no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raaumkylling Posted June 1, 2023 Author Report Share Posted June 1, 2023 Har du gode erfaringer med din ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted June 2, 2023 Report Share Posted June 2, 2023 Jo, den har fungert greit, men det er noen år siden den er brukt nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts