magfolk Posted October 31, 2023 Report Share Posted October 31, 2023 Heisann. Vi er ein familie som har fått oss høner. Det begynte med 3 stk fra svigermor og derfra kjøpte vi 7 kyllinger av ymse raser. Vi har hønene primært for egg, men også fordi både store og små i familien finner glede av å stelle dyra. Hønene våre får hønsefor som skal inneholde det dei trenger av næring. Men i tillegg gir vi dei det aller meste vi har av matrester, samt vi får ein del frukt og grønt fra den lokale butikken. Men eg blir litt forvirra når eg leser og høyrer andre sine erfaringer og meninger om kva ein kan gje høns. Eg kjem frå landsbygda og tidligare hadde stort sett alle småbruka litt høner, for eggproduksjon. Og det har bestand blitt sagt at høns eter absolutt alt! Min gamle far spiser ikkje fuggel, nettopp fordi han hugsar hønsene dei hadde i hans barndom, gjekk i fjøset og snappa rotter. Eg har også sett filmsnutter der det blir anbefalt å gje høns innvoller og slakteavfall, hvis ein jakter - då dette er super næring til høns. På den andre sida, leser ein lange lister med ting som høner overhodet ikkje kan ete, dei må hvertfall ikkje få kjøtt/fisk, og kan omtrent sjølvantenne hvis dei kjem i kontakt med rå potet eller lauk. Til samanlikning så har eg hatt hunder i heile mitt liv. Gjeterhunder og grøftemikser i barndommen og jakthunder etter eg vart vaksen. Eg er oppvokst med at hunder (som er vant til det), kan ete absolutt alt. Mine hunder lever på ein blanding av råfor, matrester og det dei ellers klarer å finne tak i. Men når eg begynte med eigne hunder og såg kva som vart skrevet og sagt i hundemiljøet om kva hunder kunne ete og ikkje - måtte eg rett og slett le høgt! Lister lengre enn eit vondt år, om alt som var so til de grader farlig for hunder, og vår forrige miks av elghund og labrador, vart 17 år gammal og han gnagde på gamle bilbatterier som hobby. Eg konkluderte raskt med at innen hundemiljøet var det rett og slett veldig mykje unødvendig tull og hysteri, spesielt når det kom til det med hunder og mat. Med fare for, men ikkje med intensjon - om å fornærme nokon her inne: Kan ein gje høner rester av mat, slakteavfall osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 1, 2023 Report Share Posted November 1, 2023 Hei, ja det skrives og menes veldig mye rart på nettet. Derfor er det lurt å ta det "med en klype salt" ja. Som du skriver så er høner omtrent altetende. De er gode musefanger i likhet med katter, og tar gjerne et kjøttmåltid. De kan også gå løs på sine egne om en av de blir så uheldig at hun blir hakket på og blod kommer fram. Å gi hønene matrester er mye bedre enn å kaste det i søpla. I pelletsen som selges som hønsefor er det nok også proteiner som stammer fra slakteavfall, om en gir det til hønene kan jeg ikke se noe problem med. Selv ga jeg mine høner hele bøtter med nykokt fisk etter at jeg hadde vært på sjøen, den likte de veldig godt. Fisk inneholder mye protein som er bra for hønsene. Men det sies at fisken kan sette smak på eggene om en gir de veldig mye fisk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts