Jump to content

Trenger tips om klekking/kylling inne i egget

Recommended Posts

Hei.. 

Jeg holder på  rugefram to egg:) Jeg så en annen måte å ruge frem egg på,så jeg ser om denne faktisk fungerer. Når jeg lyser de så kan jeg se at det  er noe levende inne egget. Og det går lenger tid en rugemarsking og høne.(sier han som gjorde det på den andre måten,ca 29dager) 

Men nå er vi på dag 29(får den ene, den andre er 1 1/2 dag). og når jeg lukter på det lukter det ikke særlig godt.. Er det fordi det er stort nok til å klekke eller er det fordi den har dødd? Tok vanntesten i går, vet ikke helt hvordan testen fungerer.. men det var luket vann, og egge rørte på seg. Kan noen prøve å forklare hvordan jeg vet om det er dødd eller ikke, og hvordan vantesten fungerer?

Hei, dette høres som du har fått feilinfo. Er det hønseegg du ruger ut så tar det vanligvis 21 dager pluss/minus 1-2 dager. Klekkes kyllingene mange dager etter dette er det oftest veldig svake og har skavanker. Det er et dårlig tegn om egget lukter dårlig, da har det muligens begynt å råtne på innsiden.

Hva bruker du som varmekilde til egget? Hvilken temperatur er det der?