Gå til innhold

Tusen takk for inn-slepp i gruppen!


Anbefalte innlegg

Med tiden skal vi gå fra hunde-oppdrett til og ha egne høner i hagen. Vi er i dag på planleggings stadiet av og lage en god hønsegård til hønene før vi går til anskaffelse av de. Det kan fort gå noen år, da vi ønsker en naturlig nedgang av hundeflokken vi har i dag, slik at vi har et par tre stykker igjen. I dag har vi flere gamle hunder og noen godt voksne, og noen unghunder av rasen ekte britisk shetland sheepdog.

Så jeg ønsket meg medlemskap her for og lese meg opp deres erfaringer.  

For vår del er det Renraset Brahma vi har sett på, og etter nøye vurderinger tror jeg nok at den rasen passer oss best pga deres fantastiske egenskaper og skjønnhet. Vi er ikke opptatt at hønene skal legge mest mulig egg av de typene og artene som finnes. Slik jeg har lest meg opp til, så legger disse ca. 150 egg i året?

Legges det ut her på forumet ved salg av Brahma høner? Eller hvordan kan jeg ta kontakt med oppdrettere av Renraset Brahma? Ønsker ikke ruge-egg, da vi må være sikre på at det er høner vi får og ikke hanner. Vi bor i tettbygget villastrøk, og kan dermed ikke ha hane.

Blir takknemlig for svar :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Velkommen til forumet. :) Jo, Brahma legger mellom 150-200 egg i året. Som du skriver så har de flere gode egenskaper, de er rolige og vennlige overfor mennesker, og framstår som store og majestetiske. De kan fåes i flere fargevarianter, blant annet disse:

Godkjente farger:

  • Hvit svart/colombia,
  • gul blå/colombia,
  • hvit blå/colombia,
  • gull svart/bånda,
  • sølv svart/bånda,
  • gråstripet,
  • svart sølvbrystet,
  • hvit,
  • blå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

admin skrev (21 minutter siden):

Velkommen til forumet. :) Jo, Brahma legger mellom 150-200 egg i året. Som du skriver så har de flere gode egenskaper, de er rolige og vennlige overfor mennesker, og framstår som store og majestetiske. De kan fåes i flere fargevarianter, blant annet disse:

Godkjente farger:

  • Hvit svart/colombia,
  • gul blå/colombia,
  • hvit blå/colombia,
  • gull svart/bånda,
  • sølv svart/bånda,
  • gråstripet,
  • svart sølvbrystet,
  • hvit,
  • blå.

Tusen takk for svar :) Er de vanskelig og få tak i ? og kan man lufte spørsmålet i dette forumet når tiden er inne for oss og anskaffe oss 4-6 Renraset Brahma? Vi planlegger alltid i god tid, og vi har alltid tid på oss til å vente på de rette hønene når den tid måtte komme. Liker de fleste fargekombinasjonene, men vi ønsker noen i hvit/svart colombia, og hvit/blå colombia, og gjerne noen av de andre fargevarianten. Vi reiser gjerne et stykke for de rette hønene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden skulle "alle" ha Brahma. Så det skulle ikke være vanskelig å få tak i kyllinger av de. Det går litt i bølger hvilke raser som er populære, men Brahma finnes det nok en del som har rundt omkring. :)

Jo, det er bare å lufte ønsker her i forumet. Selv har jeg en del kontakter som sikkert kan hjelpe når du er klar for skaffe de, om det blir behov. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...