Jump to content

Diverse spørsmål under ruging

Recommended Posts

Til det siste først: det er vanskelig i si noe om. Jeg tror vel egentlig det ikke er normalt for kyllinger å ligge på ryggen. De gangene jeg har sett de har havnet på ryggen så kjemper de for å snu seg igjen så snart som mulig. 

Undulatfrø er fine som en ekstra næringskilde ja. Da jeg hadde kyllinger pleide jeg å blande litt sammen med pelletsen de fikk. De blanke frøene fanget oppmerksomheten og aktiviserte de. Bruker du pellets til hovedfor, eller bruker du litt av hvert, brødsmuler og diverse?

Ellers lover det bra for den "slappe" kyllingen virker det som. :)

Til det første først her også: Kyllingene våres finner vi ofte sovende på ryggen på morningen, det har kyllingene våres alltid gjort. Vi putter dem på ryggen «hele tiden» og de slapper og, men sier ifra når de er lei. Noen kyllinger liker det bedre enn andre da, men generelt sett ser det ut som de koser seg.

Kyllingene får kyllingfor som hovedfor. Tør ikke å gi de noe annet enn det tilfelle det er giftig/farlig eller noe. Nå har de fått undulatfrø og, som jeg gir ekstra til den slappe kyllingen og litt til de andre som kos. De har ikke gått ute enda, men når de begynner med det spiser de også gress, mark, maur og edderkopper. 

Det var nytt for meg at de liker å ligge på ryggen, men dere har sikkert kontroll på dette, da er alt bra. :)

Flott med kyllingfor, det inneholder egentlig alt de trenger. Litt undulatfrø innimellom gir de ekstra spenning utover den kjedelige pelletsen. De små glinsende frøene er tiltrekkende for de. Dette er den beste tiden å få fram kyllinger på, da kan de nyttiggjøre seg alt spennende de finner når de blir store nok til å komme ut.