Jump to content

hønsene liker ikkje nye rugekasser + humørsjuk påfugl

Recommended Posts

Masse spørsmål frå ein amatør 🫣

Vi har ein blanding av eldre høns vi fekk av svigermor og yngre høns vi kjøpte som kyllinger. Etter kvart som vi fekk fleire fugler, vart det omstrukturering i hønsehuset. Vi enda opp med ei dobbel etasje-rugekasse, som ikkje var særlig populær. Og ei enkelt rugekasse i plast som skulle skruast på veggen, som veldig raskt vart soleklar favoritt hos alle hønene. Problemet er at den krever mykje plass, dvs vi kan ikkje montere fleire. Og når enkelte høns stadig vart klukk og låg i den og hakka på andre høns når dei ville inn å legge egg - er fleire høns no begynt å legge egg ute i naturen rundt hønsegården. Og dette er egg vi ikkje finner igjen.

Eg kjøpte derfor ein trippel rugekasse i stål, med bunn av plast. Denne fungerer slik at egga ruller fram i eit bur etter høna har lagt det.

Men no vil ingen av hønene bruke dei nye rugekassane. Kan det være fordi desse har plasbunn, og dei er vant til rugekasser med høy/treull? Funker dårlig å legge inn falske egg også, då desse triller ned i oppsamlingsburet. Eg ønsker heller ikkje å legge høy inn i desse, er det berre å stenge hønene inne eit par dager og på den måten tvinge dei til å bruke dei nye rugekassane?

Og vi fekk ei påfuglfrøken av svigermor i vår, som går veldig fint sammen med resten av hønseflokken. I forhold til syklus, har eg forstått det slik at desse har hatt parringstid nylig.

Og vi har hatt småkyllinger ute i hagen i eit bur siste veka, og påfuglen har vert ekstremt interessert i kyllingane, har stått borte med buret og sett på dei i timesvis.

Siste 3 dagane har ho vert svært mykje innendørs, det er ikkje likt ho. Ligger med hodet inn mot eine hjørnet i hønsehuset, og der ligger ho stort sett heile dagen og sturer. Går ut og strekker på beina eit par ganger for dagen, og lager eit fryktelig spetakkel når ho først er ute og går.

Eg lurer på om ho enten er sjuk (spiser og drikker), eller om ho rett og slett er blitt klukk? Kan kombinasjon av syklus og at ho har opphelde seg saman med små kyllinger siste tida, ført til at ho har laga seg rede og "ruger"?

Høns kan være litt som oss mennesker noen ganger, veldig kravstore, eller rett og slett ubestemmelige. 😄 Jeg har ikke noen gode forslag på hvordan få de til å ta i bruk rugekassene. Jeg tror ikke det har noe betydning om det er plastbunn i de. Men hvorfor vil du ikke legge inn litt høy i de nye kassene? Hvis det får de til å bruke de kan jo det være en løsning.

Har du en hanne til påfuglhoa de? Hvor gammel er den? De kan begynne å legge egg når de er 2 år gamle, men ofte når de er 3 år.