Konstanse87 Posted July 7, 2024 Report Share Posted July 7, 2024 Hei, vi har en kylling som er komt en uke senere enn de andre, denne kyllingen brukte lang tid på å klekke og nå ser jeg at den blør under magen og bare ligger på bakken under moren med ansiktet fram, den har heller ikke åpnet øynene. Dette er første gang vi har hatt problem med kyllingane under klekking så aner ikke hva jeg kan gjøre eller om dette er normalt eller om kyllingen kommer til å blø ihjel. Kan jeg gjøre noe for å hjelpe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted July 7, 2024 Report Share Posted July 7, 2024 Det er vanskelig å gjøre noe annet enn å vente og se om den kvikner til. I og med at den klekte seint er den nok svak i utgangspunktet, og er muligens ikke livskraftig nok til å klare seg. Friske kyllinger klekkes lett når det er hønsemor selv som ruger ut eggene. Vanligvis oppstår det ikke noe problemer med kyllingene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts