ica Posted November 15, 2024 Report Share Posted November 15, 2024 Heisann, ganske ny innenfor høns og har da noen spm. Har 2 hønseflokker på småbruket, en på 16 hvor alle ble født i april. Og en på 7 som går sammen med og deler bolig med naboen sin flokk. Går det greit å flytte de 7 opp til de andre 16? (Er veeeldig godt plass i det hønsehuset) Det er liksom bare unødvendig mye styr å holde 2 hønsehus og dele på utgifter på det ene osv. Så ja vil det gå greit å sette sammen de 16 + 7? ( Er en hane i den flokken på 16) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 15, 2024 Report Share Posted November 15, 2024 Jo, det vil gå greit. I starten vil den nok bli noe "knuffing" mellom de to flokkene, men de vil finn sin plass på rangstigen etter hvert. En hane i flokken vil sørge for at det blir en "sjef" som holder styr på de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ica Posted November 15, 2024 Author Report Share Posted November 15, 2024 Jeg satte de sammen ,men en av de fikk så juling at jeg fikk helt vondt 🙈 det er nok sikkert bare sånn de gjør men, altså jeg endte opp med å ta de ut igjen 😂 mammahjertet ♥️😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 15, 2024 Report Share Posted November 15, 2024 Ja, det kan gå tøft for seg. 😅 Men hva om du setter opp et fysisk skille i rommet mellom flokkene, med for eksempel netting, sånn at de kan se hverandre, men ikke kunne sloss. Da tror jeg de venner seg til hverandre sånn at du kan ta vekk det fysiske skillet mellom de etter en uke eller så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts