Rebeccatall Posted November 27, 2024 Report Share Posted November 27, 2024 Hvor tidlig er det mulig å se kjønn på kyllinger? Har noen som er 4 uker i dag, 4 mix og en dvergsilke. Noen som har noen tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 27, 2024 Report Share Posted November 27, 2024 Det kan gå an å se hvilke kjønn nå. Når en har en flokk å sammenligne kyllinger i er det størrelsen på kammen, og tykkelsen på føttene som det er enklest å sammenligne. hanekyllinger har større kam og kraftigere bein. Det kan være andre ting å se etter også, men det er mere avhengig av hvilken rase. Bilde 1 - den hvite foran er muligens ei høne, den svarte bak kan være hanekylling. Bilde 2- det er temmelig sikkert en hanekylling Bilde 3- mest sannsynlig en hanekylling Bilde 4- tror det er en hønekylling Bilde 5 - tror det er en hønekylling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebeccatall Posted November 28, 2024 Author Report Share Posted November 28, 2024 admin skrev (17 timer siden): Det kan gå an å se hvilke kjønn nå. Når en har en flokk å sammenligne kyllinger i er det størrelsen på kammen, og tykkelsen på føttene som det er enklest å sammenligne. hanekyllinger har større kam og kraftigere bein. Det kan være andre ting å se etter også, men det er mere avhengig av hvilken rase. Bilde 1 - den hvite foran er muligens ei høne, den svarte bak kan være hanekylling. Bilde 2- det er temmelig sikkert en hanekylling Bilde 3- mest sannsynlig en hanekylling Bilde 4- tror det er en hønekylling Bilde 5 - tror det er en hønekylling Takk for tilbakemelding, det er det jeg selv også har forsøkt, og det kan se ut som det kanskje er to høner og to haner basert på dette. Er litt vanskelig med dvergsilken som jeg bare har en av. Men dersom du tror det er en høne krysser jeg fingerene for det 😍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts