Jump to content

Kjønn på kyllinger

Rebeccatall

Recommended Posts

Det kan gå an å se hvilke kjønn nå. Når en har en flokk å sammenligne kyllinger i er det størrelsen på kammen, og tykkelsen på føttene som det er enklest å sammenligne. hanekyllinger har større kam og kraftigere bein.

Det kan være andre ting å se etter også, men det er mere avhengig av hvilken rase.

• Bilde 1 - den hvite foran er muligens ei høne, den svarte bak kan være hanekylling.
  • Bilde 2- det er temmelig sikkert en hanekylling
  • Bilde 3- mest sannsynlig en hanekylling
  • Bilde 4- tror det er en hønekylling
  • Bilde 5 - tror det er en hønekylling

admin skrev (17 timer siden):

Det kan gå an å se hvilke kjønn nå. Når en har en flokk å sammenligne kyllinger i er det størrelsen på kammen, og tykkelsen på føttene som det er enklest å sammenligne. hanekyllinger har større kam og kraftigere bein.

Det kan være andre ting å se etter også, men det er mere avhengig av hvilken rase.

• Bilde 1 - den hvite foran er muligens ei høne, den svarte bak kan være hanekylling.
  • Bilde 2- det er temmelig sikkert en hanekylling
  • Bilde 3- mest sannsynlig en hanekylling
  • Bilde 4- tror det er en hønekylling
  • Bilde 5 - tror det er en hønekylling

Takk for tilbakemelding, det er det jeg selv også har forsøkt, og det kan se ut som det kanskje er to høner og to haner basert på dette. Er litt vanskelig med dvergsilken som jeg bare har en av. Men dersom du tror det er en høne krysser jeg fingerene for det 😍

• Upvote 1