Jump to content

jungle cock

PerML

Recommended Posts

Hei folkens.

er ein rase som eg ønsker mye info om. og det er jungle cock. vet att dette er ein utrydnings truett art, og att fluebindere liker denne godt.

er det låv og ha jungel cock i norge?

er det noen som har det i norge?

finnest det bilder av jungle cock?

vist du har mer info?

Må ein ha serfikat for å drie opdrett?

avem

det er vell den rasen som nå blir kalt Bankiva
/>http://www.safari.til1000.net/honer/bankiva.htm

Muligens en fargevariant. men ikke den eg lurer på.

har ett bilde av nakken. men vil gjerne se hele hanen , høna

Hei folkens.

er ein rase som eg ønsker mye info om. og det er jungle cock. vet att dette er ein utrydnings truett art, og att fluebindere liker denne godt.
er det låv og ha jungel cock i norge?
er det noen som har det i norge?
finnest det bilder av jungle cock?
vist du har mer info?
Må ein ha serfikat for å drie opdrett?

Tror det finnes noen av disse i oppdrett i Norge. Kjenner de som har hatt den tidligere. Den heter Grey Jungelfowl på engelsk, Gallus sonnerati. På norsk heter den sonnerathøns.

Mere info om den finner du hos gbwf.org, samt wikipedia. Den har vært omtalt som truet, men pr. i dag er den ikke en rødlistart.

Grey-Jungle-Fowl-(Male

er det mulig og importere fra andre land? tenker da på egg.

eller der det strenge regler på dette?

helt grønn på dette feltet.

Er jo blant dei fineste høns eg har sett. hadde våre stas med noen av desse på tunet. og har god muligjet til å holde dei inne på vinteren.

Hadde vært noe ja  ;D

Blir det mange haner, så er det ihvertfall gode penger på å selge nakken, går vel ca 1500,- pr nakke +/- alt etter kvalitet !!

Bare sett selve nakken i butikken jeg, men det var virkelig noen staselige haner  :)

Prisen er høg ja, men som hobby driver, kan du ikke rekne mer enn 2- 300 kroner. klarer aldri og komme opp i den kvaliteten som er der ute.

men prisen er på grunn av att det ikke er låv og selge nakker av denne rasen utan serfikat\duplikat eller hva det heter

Jeg er i tvil om Dirnat vil gi importtillatelse, men du kan ta en telefon og spørre etter Størkersen. Det er ham som sitter og håndhever reglene for import av dyr og fugler til Norge.

helt grønn på dette feltet.

Er jo blant dei fineste høns eg har sett. hadde våre stas med noen av desse på tunet. og har god muligjet til å holde dei inne på vinteren.

Tur ikke jeg ville tatt sjansen på å slept dom løse på garn. Detta er mere fasan en høne i lyne og væremåte.

• 3 years later...

Dei må faktisk ha eit hus og en luftegard som er tett og tørr, inne må dei ha det varmt og tørt. og det dumme er at det må være heile vegger i luftagarden, alså du kan ikkje sjå dei frå utsiden og dei kan ikkje sjå dej frå innsiden, dette pga at dei er ikke tame, og støkker seg lett og fyke avgårde, da gjerne rett i netting eller vegger. Ej snakka med en opddretter da ej ville ha og det ble litt for vanskelig her på våte sunnmøre.. men du og du for noen vakre fugler:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...