Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har skaffet meg en toppet hollender hane. Etter hvert som han har vokst, har også toppmanken vokst foran øynene. Er det meningen at man skal frisere toppede hollenderen, og hvordan skal man i så fall klippe dem?

Akkurat nå føler jeg at han ser mest ned, og at fjærene dekker mesteparten av synet fremover...

Posted

Det er sikkert flere synspunkter på dette, men ja, du bør style toppen på den ved å trimme den, spesielt rundt øynene, for å forbedre synet hennes, forhindre potensiell blindhet og gjøre det lettere for henne å spise og drikke. 

Posted
admin skrev (På 29.9.2025 den 20.26):

Det er sikkert flere synspunkter på dette, men ja, du bør style toppen på den ved å trimme den, spesielt rundt øynene, for å forbedre synet hennes, forhindre potensiell blindhet og gjøre det lettere for henne å spise og drikke. 

Vi friserte, og nå har han fått et nytt liv. Tør å være en del av flokken og tar sin plass. Godt å se at det ikke var mer som skulle til ☺️

• Like 1