Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har hatt 5 høner i et års tid nå og ønsker å øke flokken til 20-30 høner.

hvordan går man frem for å skaffe så mange? Jeg tenker å leie en rugemaskin, men hvis klekkraten er 50% av hvert kjønn, hva gjør jeg med 20-30 haner ??

Det blir fort for dyrt å kjøpe så mange høner..

Posted

Du kan også kjøpe kyllinger, men det beste er selvsagt å ruge ut selv. Da har du bedre kontroll på eventuelle sykdommer eller utøy som kan følge med ved kjøp av levende dyr.

Ofte er det flere haner enn høner i en klekking, så klekkraten på hønekyllinger kan være dårligere enn dette.

Et overskudd av haner bruker mange som kortreist mat. Er det rasehøns, kan det være at du får selge noen av hanene.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...