admin Posted February 10, 2007 Report Posted February 10, 2007 Britiske myndigheter mener nå at fugleviruset som nylig ble oppdaget på en kalkunfarm IKKE kommer fra villfugl, sannsynligvis er det kommet via illegal import av kalkuner fra Ungarn. Viruset er identisk med et som er funnet nettopp i Ungarn..Hva nå kjære Mattilsyn? Danmark har fremdeles risikonivå LAVT, det forventes at det blir høynet 1 mars i forbindelse med vårtrekket av fugl.Men hvorfor fikk vi ikke fugleinfluensa fjor vår? Kan hende villfugl ikke er de store synderne... Les artikkel på BBC sin nettside om saken: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6345521.stm
vangenstein oppdrett Posted February 11, 2007 Report Posted February 11, 2007 Jeg er ikke overrasket.....
sten fischer Posted February 11, 2007 Report Posted February 11, 2007 ja, kanskje de skulle tenke over om dem ikke skal slutte med utgangsforbud igjen.tror dere at mattilsynet stoppe dette forbudet igjen nå da?jeg tror ikke at dem gjør det.fordi at da vises det jo at dem har egentlig gjort en feil.håper at fuglene får lov til å gå ut snart igjen.
admin Posted February 11, 2007 Author Report Posted February 11, 2007 Dersom de planlegger å ha restriksjoner i forbindelse med vårtrekket av fugl er det fare for at det ikke skjer noe mere før til sommeren. Blir likevel interessant å se hvordan de reagerer på nevnte sak som ennå er under etterforskning.
sveith Posted February 12, 2007 Report Posted February 12, 2007 Nei nå tar det helt av med sykdom på fugl!!!Så på nyhetene i kveld at det er advarsler om åha nærkotakt med villfugl.Barehager frarådes å være i nærhetenav fuglebrett.Di bør fjærnes..Årsaken: mulig smittefare av samonella.Muligheten for barn å få i seg fuglemøkk er jo tilstedei følge mynighetene.Greit å være forsiktig ja,men vi kan da ikke hele tidenlete for å PRØVE å finne noe å skrike opp om...Det finnes mange ting som er mer farlig vi omgir oss med!
Budeias verden Posted February 12, 2007 Report Posted February 12, 2007 Blir som når bestemor klager over at i hennes undom var det ikke så ille i verden som nå....Nei men så var jo ikke akkurat nyhetene ferske når de kom med ponnyexpressen heller da!!!Min mening er dermed som dere sikkert forstår:Det er for mye media oppbluss rundt det hele! Hvor mange er det som har dødd? 120?Lurer på hvor mange som dør av influensa på ettt år i verden jeg? Men er det noen som skriker pandemi?!ARG!!! >
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.