Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

herkis

er det vanelig at høner fanger fluer?

Recommended Posts

høna vår fanget flue i dag er det vanelig?????????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Mine høns fanger også fluer.... og har flere gange set dem dræbe rotter  :)!!!!

Alle slags insekter er en naturlig del av ei hønes kosthold :) (Selvfølgelig med unntak,som foreks giftige,stikkende,Etc,,)

nei, bare en gul høne vo har gjør det. hun har også lært de andre å hoppe opp og nappe blader fra busker

Alle våre løper som gale etter alle salgt flygende insekter. Skal si det var stor aktivitet tidlig i sommer da tuneflua var her... De hopper også opp etter bær på busker. ;D

Ja de spiser det meste av insekter.

Mine Vaktler springer som gærne i uteburet etter mygg og nattsvermere som begynner å komme frem i kveldningen.

Er det små svarte prikker på bordkledningen i buret så må det hakkes på, kanskje det er ei flue som sitter der?

Hiver også inn torvtuer med jordsiden vendt opp, dette er veldig populært, de finner både mark og små insekter i jorda, spiser litt gress og røtter også.

Mange tror at fjærfe hovedsakelig er vegetarianere. Felleskjøpet selger et dyrt for som de reklamerer med at er helt vegetabilsk. Men det er mye lettere å holde fjærfe når man forstår at mange av dem elsker kjøtt. Mine moskusender var glade i korn, de likte veldig godt kraftfor, men hvis jeg gav dem restene etter fiskesløying, ble de helt gale. Snadder.

mine fanger aldri fluer. Har en høne som er villig til å hoppe minst 1 meter for å få fatt i maten jeg har med. Den har lav rang hos flokken og følger etter eg som en klegg. Kunne sikkert lært den å gi klo vist jeg hadde lyst XD

• Create New...