Jump to content

Perlehøns sammen med høns

Zico

Recommended Posts

I DK er PERLE slang for "perker" ( nedsættende om folk af anden etnisk oprindelse....).

Det var politiet, der i sommer kom til at sige perker, men forsvarede sig offentligt med, at der blev sagt PERLE.... hmmmm...

Det kom der meget sjov ud af  ;D

Så Eva,- du har en perle imellem hønsene  :)

Høres bra ut  :)

Har bestilt meg 3 perlehøns nå, 2 høner og 1 hane  ;D

Hatt veldig lyst på slike i lang tid nå, men vanskelig å få fatt på  ::o

Skulle bygge ett nytt hønehus i sommer, men ble isteden utbedret kraftig det jeg hadde, nesten hele uteområdet ble bygget om, med tak over, da flere av rasene finner det for godt å sove ute året rundt, så sitter de ihvertfall tørt denne høsten  ;D

Men må nok få utvidet med noe mer snart, da jeg også har veldig lyst på noen påfugler  :D

• 9 months later...
  • 2 years later...

Anbefaler ikke å ha "perler" sammen med kalkun/høns ( da må de ha skikkelig stor plass )...Har prøvd begge deler og mistet to haner da perlene fant ut at de ikke var velkommen i deres lille revirområde og de ble regelrett mobbet til døde..

Kalkun blir lett mobbet bort fra mat da perlene gjerne hakker løs på hans halshud og derfor lager sår..

Må si at dette var en flokk på 6 perler og ikke et enkelt individ. Jeg velger å ha Perlene i eget bur/volier og da fungere de kjempefint :smiley: .

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...