Zico Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 HeiGår det like greit å slippe perlehøns fritt i hagen, på dagtid med de andre hønsene ?? De stikker ikke av vel Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Erfaringen min er at de holder seg sammen med de andre hønsene, dersom de er vant til å være sammen med de. Kan fint gå fritt ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuglemakeren Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Min perlehane, Ke-Ke-Kekkonen, passer på flokken og sier fra høylydt når noen korka sultan forviller seg for langt bort. Har bare en perle i hønsflokken. Han kan være ganske tøff og litt dominerende, trur ikke jeg ville hatt en hel gjeng. I hvert fall ikke fler haner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lone Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 I DK er PERLE slang for "perker" ( nedsættende om folk af anden etnisk oprindelse....).Det var politiet, der i sommer kom til at sige perker, men forsvarede sig offentligt med, at der blev sagt PERLE.... hmmmm...Det kom der meget sjov ud af ;DSå Eva,- du har en perle imellem hønsene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zico Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Høres bra ut Har bestilt meg 3 perlehøns nå, 2 høner og 1 hane ;D Hatt veldig lyst på slike i lang tid nå, men vanskelig å få fatt på :Skulle bygge ett nytt hønehus i sommer, men ble isteden utbedret kraftig det jeg hadde, nesten hele uteområdet ble bygget om, med tak over, da flere av rasene finner det for godt å sove ute året rundt, så sitter de ihvertfall tørt denne høsten ;DMen må nok få utvidet med noe mer snart, da jeg også har veldig lyst på noen påfugler Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe11 Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 ja har lyst på det eg og er det muligt å ha gribbperlehøns sammen med høner Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Den dagen du skaffer deg det vil du sikkert ha de i en voliere for seg selv. Dette er store fugler som nok passer best går i egen voliere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe11 Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 ja men går det ann Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Det har jeg ikke prøvd, men vil ikke anbefale det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elisabeth Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 mine perlehøns går sammen di andre hønene her det går kjempe bra ja di skriker men morsomt syns jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Det var ikke perlehøns affe11 spurte om Elisabeth, men gribbperlehøns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Torkel AG Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Br.Kalkun og Perle går vel greit vell, eller?Har hørt at de er dyktige Kinnflott spissere, noe jeg har alt for mye av her på Gjeving Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Anbefaler ikke å ha "perler" sammen med kalkun/høns ( da må de ha skikkelig stor plass )...Har prøvd begge deler og mistet to haner da perlene fant ut at de ikke var velkommen i deres lille revirområde og de ble regelrett mobbet til døde..Kalkun blir lett mobbet bort fra mat da perlene gjerne hakker løs på hans halshud og derfor lager sår..Må si at dette var en flokk på 6 perler og ikke et enkelt individ. Jeg velger å ha Perlene i eget bur/volier og da fungere de kjempefint . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.