Gå til innhold

Noen spørsmål/tanker om bloggen


camy

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er artig å både skrive egen og lese andres blogger. Sånn sett er det veldig greit med det lille røde symbolet som viser at det har kommet nye kommentarer osv.

Ser imidlertid at det bare er de nyeste artiklene som kommer på forsiden... Da jeg oppdaterte en artikkel på bloggen min i dag regnet jeg med at den ville sprette fram på forsiden slik at andre kunne se at det hadde skjedd noe der, men den gang ei...  :'( På den måten fant jeg også ut at jeg faktisk hadde gått glipp av mye artig lesing hos andre bloggere. Det er jo igrunnen litt trist synes jeg...men jeg er kanskje alene om det?

Nå er det jo forsåvidt ikke noe problem å starte på en ny artikkel, men det virker litt bakvendt når jeg allerede har opprettet en om min lille hanekylling som tester stemmen sin. (hah, der fikk jeg jammen fortalt om den allikevel ;D)

Er det mulig å få til en slik type visning, eller er det begrensninger i systemet? Noen som skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

jeg er inn opptil flere ganger om dagen jeg, så jeg føler at jeg er rimelig godt oppdatert på det som skjer her inne ;D

Ble derfor så overrasket over at den bloggen/artikkelen jeg oppdaterte ikke poppet opp på forsiden. Da først gikk det opp for meg at jeg kanskje ikke var så oppdatert på bloggfronten som jeg trodde  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser imidlertid at det bare er de nyeste artiklene som kommer på forsiden...

Er det mulig å få til en slik type visning, eller er det begrensninger i systemet? Noen som skjønner hva jeg mener?

Ikke helt sikker på om jeg skjønner deg camy. Det er de fem nyeste artiklene som kommer fram i oversikten på framsiden ja. Skal vi øke antallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ho meiner at det blir meir likt lista over innlegg. Når nokon legger inn svar poå eit innlegg på forunmet så legger det innlegget seg øverst på lista på hovudsida. Kanskje me kunne hatt eit liknande system på bloggene? Altså når nokon har lagt til ein kommentar så vil den aktuelle artikkelen/bloggen legge seg øverst på lista? Det er det du meiner camy? Eg er isåfall veldig enig.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn forsto jeg Camy også. Og jeg er enig med henne til en viss grad, det er artig å se nye svar på bloggene. Men samtidig er jo bloggene mer som en dag-/ uke-/månedsbok da, de kommenteres vel kanskje der og da, og ikke så mye senere. Innelegg på forumet kan være aktuelt i mange år, mens blogginnlegg er mere "ferske news". Jeg vil gjerne høre nytt i bloggene, men Camy, lag nå bare et nytt innlegg i bloggen din, vi følger vel med kan du skjønne!  ;D Og for de som er litt senile (som jeg :;)) kan vi gå inn på bloggen din og oppdateres.

Dessuten, det er alt for få nye blogginnlegg, nye innlegg er alltid kjærkommen lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Hønemor og Twist, dere har skjønt nøyaktig hva jeg mente  ;D

Poenget mitt her var at jeg for noen uker siden skrev en liten snutt om hanekyllingen min som hadde begynt å knirke, eh gale  :;). Nå har han kommet et steg videre på skalaen, jeg skrev en ny liten snutt, og da tenkte jeg det var greit å samle det på samme tråden. Men det var kanskje dumt det da ???.

Jeg som tenkte jeg skulle være litt strukturert og flink for en gangs skyld ;) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det sånn at nye innlegg i gamle artikler, artikler som ikke er blant de fem nyeste, ikke kommer opp på framsiden. Ja, det er litt annerledes i bloggen enn i oversikten over nye innlegg i forumet. Det går nok på det at det er selve artikkelen som er prioritert, og ikke kommentarene som legges under. Det er altså prioritert å vise nye artikler framfor nye svar på gamle artikler.

Jeg tror nok de som leser bloggene følger med likevel, man kan jo blant annet bokmerke blogger en vil følge. Tror ikke vi skal endre på hvordan visningene er, men jeg kan legge inn flere blogger i oversikten på framsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er klar over hvordan ting fungerer er det jo enklere å forholde seg til det  ;D, men utvid gjerne oversikten med et par tre stykker. Noen dager er det jo vanvittig aktivitet her inne. Jeg er så glad jeg har funnet dette forumet! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, nå frister det å fortsette! Siden jeg har drevet med hund i mange år og laget hjemmeside på dem med dagbok og greier, så hadde det vært morsomt å lage en med høner også. Da hadde det det vært greit å ha bloggen et sted hvor det er flere med samme interessen.  :D

I og med at gradestokken har vært under -30 i lang tid nå, så har det blitt egen høneside på hjemmesiden min. Når jeg fikk til denne bloggen også så er den mer komplett! Da er det vel bare fryd og gammen da ;)

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...