Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tiwst

Eggekartonger

Recommended Posts

Vi selger av og til overskuddsegg. Jeg har etter hvert problemer med å finne fin emballasje til eggene, kunne tenkt meg billige enkle kurver eller nøytrale eggekartonger uten andre eggprodusenters merke på. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt sånt? Vet at Dagfinn Johansen har eggbrett for 30 egg, men det er ikke akkurat det jeg er ute etter. Jeg leter mer etter "gavepakningsemballasje" til 10-12 egg.

Det er en tidligere tråd om dette i forumet et sted.Jeg fulgte en link derifra og kjøpte 10 eggs kartonger. Husker ikke navnet på nettbutikken.

Jeg har bestilt fra en dame, rask levering og greie kartonger.. De har innsyn på toppen, men jeg brukte bilder på mine.. Tror du finner noen i galleriet mitt.. ;) Ønsker du tlf til henne kan du sende meg en pm så skal jeg se om jeg finner igjen navnet.. :D

Ja, det skal jeg gjøre, takk for tipset  ;), men aller først skal jeg forsøke å finne ut hvem som leverer de gjennomsiktige plasteggekartongene som Prior har de nye brune eggene sine i, de som det står brune egg fra norske brunetter på. Noen som vet hva slags rase som legger disse forresten? Må vel være en brun rase da. Eggene er helt maran-mørkebrune. Jeg ringte Norturas opplysningstelefon, men høneraser var de ikke sterke på. ;D :D

Fant svar på det siste der selv forresten: Sendte sms til eggprodusenten, og han kunne fortelle at det var brune lohmanns. Skikkelig fine mørkebrune egg, aldri sett maken i butikken før. Kostet mer enn de hvite da, vi betalte 47kr for 12 egg. Måtte bare kjøpe en kartong, for å finne ut hva det var slags egg.

Såg ikkje denne tråden før nå ellers kunne eg fortalot deg at det mest sansynlig var brun lohmann. Eg har nemlig brun Lohmann og leverer litt egg til den lokale gardsbutikken. Til våren har eg planer om å levere 6pk med 2 brune egg (lohmann), 2 turkise (araucana) og 2 lyse egg (td australorps). Då hadde det vore heilt supert med igjennomsiktig kartong så verasåsnill å gje ein lyd om du får tak i nr og pris info på den type eggekartong.

Eg fann foresten tidligere ei utenlands side der ein kunne bestille kartonger. Men eg veit ikkje korleis det blir med frakt osv. Trur det var ei amerikansk side. der hadde dei også igjennomsiktige men eg nøler litt med å bestille over seas.. Her fant eg linken iallefall..
/>http://www.eggcartons.com/info-exec/display/shipping

jeg prøvde og bestille der nå, men avbrøyt når jeg såg frakten var på $40, og det jeg skulle bestille var på $15 da blir det veldig dyrt og bestille kartonger der, jeg skulle bestille 25 kartonger

25 kartonger er jo veldig lite, viss eg bestiller vil eg bestille minst 300 så eg har ei stund. Og då blir ikkje 40euro så gale, men frakten auker kanskje jo større pakke det blir :-S Eg får sjå.. Dei hadde nokre kartonger som var feilprinta og ergo var velig billige, går jo an å lime på eigen etikett over den feil printa etiketten. Veit foresten eg har sett kartonger på ei norks side også skal sjå om eg finner den. Men dei syns eg var dyre, då går pengene for egga oppi kartongen og etiketten.

jeg prøvde og bestille der nå, men avbrøyt når jeg såg frakten var på $40, og det jeg skulle bestille var på $15 da blir det veldig dyrt og bestille kartonger der, jeg skulle bestille 25 kartonger

Hvordan fant du ut at frakta kostet $ 40?   ??? Det er ingen usannsynlig fraktpris, jeg greide bare ikke å få den fraktkalkulatoren på nettsiden til å fortelle meg hvor mye frakta til Norge ble.  :;)

Fant ut at hvis jeg for eksempel bestiller 300 kartonger for 12 egg ($111), blir stykkprisen godt og vel 3 kroner. Til dette kommer frakt, la oss si $ 40 da, samt norsk moms (blir vel nye $28 ca) og tollavgift. Da blir vel prisen 5-6 kroner per kartong. Så skal man pynte den også, med bilde eller etikett, der må man regne minst 1 kr per kartong. Alt i alt ca 7 kr per kartong. Jeg har hatt stor etterspørsel etter mine egg i resirkulerte griusomme rosa Priorkartonger, med tilhørende beskrivelse på 2 A4-sider med bilder av hønene og litt info om rasene, hvordan de har det hos oss og hva de får å spise. Kartongene har blitt revet vekk til 50 kr stykket. Prior selger sine 12 brune Lohmann-egg for 47,- per eske, disse ligger i blank fin plastkartong som de jeg ønsker meg.

Så hvor mye kan vi selge multifargede egg i blank kartong med hjemmelaget etikett for? Minst 50,- da, hvorav 7 går til emballsjen. Mine høner eter for 25,- per 12 egg de produserer nå i kulda har jeg funnet ut (ja, de eter mye!). Fortjenesten er da 18,- per kartong hvis man ikke skal regne arbeid og utstyr inn i prisen. Ikke til å bli rik av, men et tilskudd til en artig hobby, dermed betaler hønene litt av fôret sitt (ja, for vi selger jo ikke ALLE eggene!) og ett og annet tilskudd til flokken. Jeg er i og for seg fornøyd med det så lenge dette er en hobby, men er glad jeg ikke skal gjøre levebrød av det... :D

Nortura/ Prior kjøper visst sine plastkartonger fra Danmark. Bør vel bli billigere frakt derfra. Hvis nå bare Nortura vil røpe hvem som er leverandør så... ;)

Tror nu, at det er America Thisted, der har den største forhandling af æggebakker her i DK  ;)

/>http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1029

• Create New...