lhb Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 er det noen der ute som har prøvd spray som de sprayer på de hønene som blir hakket og funker dette. ser det finns noe slik på felleskjøpet Quote
pippa Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 Spray fungerer nok litt men det er utrolig hvor fort hønene venner seg til nye lukter( sprayer ) Det beste er å gi større plass og noen gjemmeplasser for de hønene som blir vel mye hakket på...Eller skill ut " synderen " fra flokken slik at hun/han mister sin status i flokken ( en uke ca ) ..Jeg har gjort dette i noen tilfeller og det har vært beste løsningen for meg hvertfall Quote
Mone Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 Har ein nabo som har 6 høner og ein hane han kjøpte av ein som sel høns til eggproduksjon, og desse er vel ein 8-10 mnd no. Hønene har plukka hanen rein for fjør på halsen, er dette vanlig?? Dei har no sett hanen for seg sjølv, men han er no ikkje akkurat glad for det... Problemet er at når fjøra startar å vekse ut att vert det små svarte prikkar som hønene plukkar ut med ein gong... Gode råd mottek vi med takk Quote
Prisilla Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 Eg hadde prøvd å finne høna nederst på rangstigen, å satt saman med hanen. Trur eg hadde splitta heile gjengen slik, satt inn ei og ei høne. Ikkje sikkert denne hanen er særlig dominant. Det er vel ikkje alle hønene som plukkar? Quote
lhb Posted April 23, 2010 Author Report Posted April 23, 2010 nei det er 1 høne som hakker hanen er ikke så veldig domenant men han ordner opp hver gang noen høner slåss han er vell domsnill ;D Quote
Recommended Posts