Jump to content

Når man skal reise på ferie..

Recommended Posts

Vi har tenkt å reise på ferie i en ukes tid i slutten av sommeren, og da lurer jeg på hvordan man kan gjøre det med hønene i denne perioden? Har ikke fått høns enda, men får de nå i mai. (voksne) Hønsehuset i seg selv er lite, så det er ikke en ideell plass for å stenge de inne der over lang tid. Kan jeg ha døra på huset åpen, og la de gå løse i innhegningen, dag og natt uten at vi er hjemme?  har ei mor som kan stikke innom en og annen dag og se om de har nok vann og mat.

Hvordan løser dere dette med ferie og høns?

Ferie? Hva er det?

Snille hønsvenner som stikker inom, kanskje en nabo av og til. Har også fundert på hus-med-mange-høner-bytte og fått et par svar fra England. De første åren var greit, men etter hvert med 50-60 vingpar å passe på så blir det enklere å være hjemme enn å ordne fuglepass. Varning- ikke tru du kommer å synes en handfull er nok  ;D

Vi har tenkt å reise på ferie i en ukes tid i slutten av sommeren, og da lurer jeg på hvordan man kan gjøre det med hønene i denne perioden? Har ikke fått høns enda, men får de nå i mai. (voksne) Hønsehuset i seg selv er lite, så det er ikke en ideell plass for å stenge de inne der over lang tid. Kan jeg ha døra på huset åpen, og la de gå løse i innhegningen, dag og natt uten at vi er hjemme?  har ei mor som kan stikke innom en og annen dag og se om de har nok vann og mat.

Hvordan løser dere dette med ferie og høns?

Hei!

I ferie så har jeg døra ståenes opp hele døgnet så de gjør akkurat som de vil. Min snille nabo titter innom dom titt og ofte og en kompis hender er å forer og skifter ut vann. Så min erfaring med dette er bare bra! :) Klart kommer vel sikkert an på hvor du bor og hvordan hønegården ligger til da..