sommerglede Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 hei.. ser det er flere som gir frukt til hønsa sine... kutter dere det opp helt smått eller gir dere hele frukt ?har gitt de salat og slikt og da kutter jeg det opp i småbiter..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobben Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Jeg kutter ikke opp frukt og grønt til hønene men apelsiner deler jeg i to... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elisabeth Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 grønnsakene gis helle deller epler og appelsiner da di elsker brød og Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freba Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 hvordan legger dere ut brød, frukt og grønnsaker?legger jeg det på bakken blir det jo jord på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Eg har lagt masse høy, i eit hjørne som er under tak. Der legg eg frukt og grønt. Brødet bløytar eg opp i vatn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobben Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Noe frukt og grønt legger jeg i en liten plasteske,... og kålrot, eple og større ting trer jeg på en ståltråd som henges opp...da har hønene litt litt og drive med, og det blir ikke jord og møkk på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mone Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Eg har også laga ein streng som eg trer heile eple og pærer på, appelsiner vert delt i to først. Har også større bitar kål, blomkålstilk og liknande der, då et dei det betre enn om det ligg i ei boks. Truleg fordi det heng fast og dei får rive/hakke av små bitar. Det ligg eit bilete på galleriet mitt av strengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsi Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Auda Appelsiner ???Og her har jeg vært helt propell og redd for at jeg ikke skal gi dem rett føde så jeg "tvang" min bedre halvdel til å kjøre 14 mil tur / retur for å kjøpe en sekk hønsefor :-[Nå skal di vel få appelsin og eple Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Jeg har en plankebit som jeg har spikra noen spiker på. Der kan jeg tre på epler og alt som er. Lettvint å feste brød der også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
44so77 Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 Eg har festa ei rist på veggen, på rista har eg festa strikk som eg trær brødene inni, blir ofte litt tørka brød att, det bløyter eg og gir det i en isboks. Kan bli litt søl av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirin Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 har en streng hengende som jeg trer "dagens" rett på. Ellers så spiser høenene det de får servert - uavhengig av hvor det serveres. Kutter aldri opp ting til dem med hensikt. De trenger litt utfordringer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiwst Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 Og her har jeg vært helt propell og redd for at jeg ikke skal gi dem rett føde så jeg "tvang" min bedre halvdel til å kjøre 14 mil tur / retur for å kjøpe en sekk hønsefor :-[Din bedre halvdel har ikke kjørt forgjeves, selv om han neppe trengte å kjøre med blålys. Frukt er supplement. De trenger hønefôr også, ellers blir det lite vekst på ungdyr og lite egg fra de voksne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liv Margit Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 Hvor gamle må kyllingene være før de kan få masse godsaker?Mine små dunballer får kyllingfor, eggeplomme og mark. Er det noe mere jeg kan gi de nå?? De er klekket 2.mai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mone Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 undulatfrø kan du gi til kyllingar. Og kanskje du kan prøve litt løvetann?? Ta heile planta, slik at blada heng saman. Prøv om du kan feste den i nettingen eller ein annan plass, så kan dei rive av bitar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted May 14, 2010 Report Share Posted May 14, 2010 Lat dei få lov å smake på det meste, men styr unna svartelista. I tilegg til feks. kromat kylling som kraftfor. Men pass på å ha sand eller undulatsand (om du brukar Tuppen) bruk ikkje skjellsand til små kyllingar. Slik dei klarar å fordøye grøntforet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liv Margit Posted May 14, 2010 Report Share Posted May 14, 2010 Da skal jeg jammen la de få litt snadder å se hvordan det går:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
søremørefjør Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 liker høner tørket løvetann? Hadde jo vært en fin måte å bli kvitt alle som er omkring på eiendommen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Løvetann er supert, mine likar det godt men et ikkje mykje av det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts