Arnerørvik Posted April 10, 2013 Report Share Posted April 10, 2013 Litt bilder og info på egenskapene ser jeg fram til.Bare navnet får meg til å ville eie dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted April 14, 2013 Author Report Share Posted April 14, 2013 Her er et foreløpig bilde av huldrehønsegg. I virkeligheten er det ikke så sterkt i fargen og mer mot oliven! Papiret under er et vanlig kjøkken-papirhåndkle.Det er ennå bare noen få som legger slike egg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 Veldig artig Arne. Ser fram til at de er klare for videresalg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minibonden.blogg.no Posted April 27, 2013 Report Share Posted April 27, 2013 Denne rasen høres veldig fin ut, akkurat noe jeg kunne tenkt meg:) Ser frem til bilder og mer beskrivelse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted May 5, 2013 Author Report Share Posted May 5, 2013 Et mer korrekt bilde av et bra Huldrehønsegg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Oj, spennende. Lignet på et egg fra røy/storfugl. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chickena Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Stilig!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandsol Posted May 14, 2013 Report Share Posted May 14, 2013 Synst dette virkar veldig spennade synst sjølv det er moro å ha litt blandigshøns/eigen liten rase du bør jo abselut snakke med landbruks myndig hetter og liknade om å få rasen god kjent!. skog og landskap. no har ein del info om lokale husdyr rasar og sånt, verdt å lese lit der 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted July 6, 2013 Author Report Share Posted July 6, 2013 @ WalsvikjenHar ikke kommet så langt at jeg har fått tatt bra bilder, bortsett fra det av egg som jeg har som profilbilde. Jobber også med en beskrivelse, men ting tar tid nå om sommeren... ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arild Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 kunne du laget en egen tråd om disse ? med litt beskrivelser og bilder ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted August 29, 2013 Author Report Share Posted August 29, 2013 kunne du laget en egen tråd om disse ? med litt beskrivelser og bilder ? ;-) Det er på lista over "ting jeg skulle ha gjort" - Kommer etterhvert... Kanskje en bedre idé å lage en blogg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arild Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 høres bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaKI Posted December 30, 2015 Report Share Posted December 30, 2015 Hei, Gamal tråd - men morosam! Såg på Finn i haust (2015) at det var kyllingar til sals etter Huldrehønshane. Grønlege egg blei nemnt. Tenkte dette var eventyrmiks med Legbar eller Araucana.... Men kjempegøy at dette er etter målretta avl! Huldrehøns var eit flott namn! Eg har ikkje høns enno, men ser litt fram i tid og søkjer etter/ drøymer om dei rette fuglane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts