Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eg trur den eine påfuglhøna mi har lagt seg på egg. MEN ho ligger høgt over bakken (golvet) rett under taket i løa. Eg har ingen mulighet for å få tak i ho og det hadde vel neppe vore lurt uansett. Men nå beskymrer eg meg litt over korleis det skal gå med ungene (dersom det blir unger av det) ?? Påfugler pleier vel lage reir på bakken trudde eg? Kor lang rugetid er det hos påfugler foresten?

• 2 years later...
Posted

Det har min også gjort nå... ser at ingen har svart på ditt spørsmål, men hvordan gikk det hos deg? blei det kyllinger og hvordan kom de ned? 

Posted

Påfugler ruger i 28 dager  ,har aldri hørt om reirbygging i slike høyder som dere beskriver...Påfuglene liker aller best å lage eg reirplass/grop under ei buske eller en annen lun plass ( mine fem damer gjør hvertfall det ) ...Årstiden er også ganske "unormal" også (hvis det et utelevende påfugler da ..hos mine så starter ikke parringstiden på enda en mnd eller to..

Posted

Kor tid på året rugger dei? har nettop starta med påfugl. Har to stk som er født i juni i fjord. Vil dei få ungar i år?. han har ofte oppe vele og skriker og jagar etter ho no for tida.

Posted

De pleier å legge egg fra April/Mai til Juni sånn ca.. Dine vil ikke gi egg iår da de er for unge .Vanligvis kan hunnen legge egg når hun er blitt to år men frødde egg som regel 3 året..Påfugler blir gamle ( opptil 25 år ) derfor tar det lenger tid før de blir kjønnsmodne .

Lyd og brusing med halen gjør de fra de er ganske unge og dette gjør de for enten å imponere eller skremme ..

• 1 month later...