Gå til innhold

Fiskemåke


bjakrist

Anbefalte innlegg

Fant en død Fiskemåke for en mnd. siden som var ringmerket sendte ringen til Museumet

i Stavanger min Svoger fant Måken og jeg sendte ringen. Svar kom for tre dager siden

den manglet noen dager på at den var 24 år som er Norgesrekord for Fiskemåker den

gamle rekorden var på 22 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Var en i Bodø som påstod at samme par med fiskemåker hadde hekket i hagen hans i over 20 år.

Har observert en Tjeld her som må nærme seg 20 år nå siden jeg først la merke til den, vet ikke hvor gammel den var da jeg så den første gang heller.

tror nok enkelt måkearter kan bli ennå eldre, men uansett er det en høy alder for fugler som trekker og møter mange farer på sin ferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var artig informasjon! Jeg har sanket måsegg fra jeg var 6-7 år, og husker godt enkelte par som hadde spesielle egg. Bla. et par som hadde egg nesten uten prikker. Samme par hadde reir innenfor et område på ca. 100 x 100 meter i veldig mange år. Sikkert bortimot 20 år. Dette er snakk om svartbak, og kameraten min og jeg har ofte snakket om hvor gamle måker kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant en gang en fugl som hadde brukket vingen husker ikke hvilken art det var men den var ring merket jeg kjente igjen denne fuglen det var den samme bestefar hadde merket den fuglen er altså kansje tjue år gammel for jeg ble født i 1998 og jeg er da tolv år og beste far merket fuglen i 1990 det er ikke en ordentlig sånn proff ring det var en ståltråd som var bindet rundt foten på fuglen jeg matet den og alt ting og nå flyr den rundt ute den er nesten tam men jeg har merket den igjen sånn at jeg tok av den gamle og satt på en ny litt mer romslig sånn at den ikke skal vere plagsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...