Gå til innhold

hva skal jeg velge


Brage

Anbefalte innlegg

avem

Hei

Alle bråker litt, men dvergpapegøyen mest. Jeg har hatt tamfugler av alle disse selv og det var vel nymfeparakitten som var den jeg likte best som tamfugl. Ellers er jo undulaten ganske liten og nett og trenger ikke så stort bur. Dvergpapegøyen vil jeg ikke anbefale siden den bråker for mye (skriker) det gjør ikke de andre, der går det mer i plystring og skvaldring vil jeg vel kalle det.

Hilsen Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det finnes 9 forskjellige dverg pap. hvor den vanligste er rosenhodet og den er også den som er hissigst og bråker mest av dem. Den sorthodete er roligere enn rosen mens fisher er litt mer "sky" (men blir veldig tam om de håndoppmates) . Undulater pludrer i ett, nymfene er trivelige fugler som blir bra tam og kan lære seg spes. plystre lyder. Men vil uansett bruke litt tid på å finne håndoppmatete fugleunger som har mye større forutsetninger til å bli ordentlig tam i forhold til en stresset fugl fra dyrebutikken som krever mange timer HVER DAG for å bli tam. Selv om de i dyrebutikken sier det er en ung fugl er det slett ikke sikkert den er det (ett tips er å se på øynene, på de fleste fugler er øynene helt sorte når de er ung men som voksne får de farge på iris). Engelsk undulat er roligere enn australsk, og både undulater og nymfer er "langhalet" noe som vil si de er distanseflyvere og bør få mye tid løs. En annen papegøye som ikke er så stor (men mye dyrere) er meyer papegøye, disse er relativt rolige fugler og med fordelene til en papegøye i forhold til parakitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...