Gå til innhold

Mat til kyllinger


aurora sophie

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om jeg kan gi kyllingene ris og middagsrester etter hvert? Det gjør de i India, men her virker det som om det er vanligere å kjøpe kyllingfor på FK.

Hva er ulempene, hvis det er noen ved å gi dem middagsrester?

I India går høner for å være altetende og ingen kjøper spesiell mat. Men jeg vil jo gjerne ha fine høner som får riktig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg er veldig forsiktig med hva jeg gir kyllingene. Kanskje litt mye hønemor  :undecided:

Men de voksne hønene er temmelig alt etende. Men de skal ikke ha rå potet og papaya. Ellers får de alt av rester her hos oss + en masse annet snaskens  :cheesy: Men alle fuglene har kraftfôret som grunnkost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar.

Men dere har sikkert mange høner sånn at dere ikke har nok middagsrester til alle?

Jeg sjekket prisene på en stor sekk med kjyllingfor på FK og den koster vist i følge prislistene 1500- kr. det syns jeg jammen var dyrt, sett i forhold til vår mat. Slik at nå kjøper jeg undulatfrø osv... samt gir dem kokt ris, og det jeg ser de liker.

Dessuten liker de mye annet, men jeg får vel til og skjønner ting etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer alle mine høner og kyllinger med oppdrett 2, den koster 150kr for 25 kilo. Har blitt annbefalt å gi oppdrett 2 til hønene siden denne ikke er for sterk kost for høns som du vil ha i noen år. Fikk fortalt at dverghøns å høns som du vil ha lenger enn 2 år ikke burde gis egg 1. Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey,

men det syns jeg er merkelig at de har misvisende priser på nett, da kan jeg reise ut dit, men det er ikke noe FK i oslo så jeg må kjøre langt.

Det ligger en FK på Skjetten tror jeg og det var der jeg sjekket prisene, men kanskje jeg da må kjøpe et annet sted? Det stod 1500.- kr med moms og litt mindre uten for noe sånt som 25 kilo sekk med kyllingfor.

Jeg skal sjekke om det ligger FK et annet sted den andre veien mot Asker, kanskje de har billigere. Jeg syns forøvrig det er rart at de har så forskjellige priser? Er dere helt sikre på at dere betaler 150. kr for 25 kilo kyllingfõr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det samme som deg Sleve, at høns lever lenger om de ike bar får verpefôr.

Jeg kan garantere at nettprisen er feil. Men fy for prisforskjeller det er på samme type fôr på ulike steder! Avstander til FK ja - Her er det 4,5 mil en vei til den nærmeste  :undecided: Men jeg ville spandert en tlf før du tropper opp hos FK, for det hender de ikke har alle varer inne. Bomturer er KJEDELIG!

Vil ikke anbefale kyllingfôret til Norgesfôr. Det inneholder coccidiosemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Nå har jeg kjøpt sand og da de ikke kommer seg opp i isboksen, helte jeg litt på en skål.

De virket ikke interssert og ble mildt sagt forskrekket da jeg satte dem oppi, men når jeg tok 2 på en gang tok de sanden litt nøyere til ettersyn.

Jeg håper nå at det ikke skjer noen ulykker og at de er sterke og tøffe, for jeg er dårlig på å takle ulykker, jeg kjenner ofte andres smerter selv og da blir jeg det man kaller handlingslammet lettere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi Kromat Oppdrett 2  :laugh:

Jeg bruker også oppdrett 2 til mine kyllinger, og er godt fornøyd med det. :smiley:

Nærmeste FK for deg blir Drammen eller Kløfta, eller Norgesfor i Vestby.

Gir også kyllingene undulatfrø, kokt ris, kokt egg, lettkokte havregryn, oppbløtt brød og

en halv appelsin som de elsker å hakke i  :wink: men blir litt våte/klissete på duna i brystet  :grin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeilg at dei ikkje har det inne, då kan du bestille. FK brukar å ha dette !? spess for Oslo kanskje  :smiley:

Skekka her

>http://produkter.fk-butikken.no/trade/productlist/929/0

merkelig ligg berre Tuppen ute, du får ringe butikken å spørre etter Kromat Kylling og evnt bestille nokre sekkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå gikk jeg inn på noe annet, det het, Bonde, der ligger fôret dere snakker om.

Men da tenker jeg kanskje prisene dere snakker om er for bønder?

Men jeg kan jo prøve å bestille, for som du ser så er prisene på alle de andre fôrvariantene noe annet enn det dere snakker om.

Prisen på Kromat osv står ikke engang, men jeg kan kanskje få bestilt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...