Hexa Posted May 28, 2006 Report Share Posted May 28, 2006 Jeg forsøker fortvilt å plante i hønsegården, rundt, og i andedammen.Har problemer med å finne planter som ikke de j > :-X :-\la dyra spiser opp!! (Det får da være måte på hvor dyr "salat" jeg skal kjøpe til dem...) >Foreløpig er det kun sypress, thuja og einer som har overlevd de grådige små ....Er det noen som har andre erfaringer?Jeg har en lang liste over rådyr-resistente planter hvis noen skulle være interessert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Budeias verden Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Kom gjerne med den rådyr-resistente du, føler jeg dekker koldtbordet hver gang jeg låser døra å legger meg!!![move] [/move] Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønepia Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 misteltein ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 ;DLøvetann!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Budeias verden Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Misteltein? Men det er vel ikke lettest å få tak i vel?Å løvetann du, ha!!![move] [/move] Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønepia Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 her på sunnmøre er det lett å få tak i misteltein på hagesenter osv. Vist du da ikkje he en nabo som he det, ta nokre stiklinga i nattens mulm og mørke, eller berre spør naboen pent, en stikling eller to i bytte med dagens egg ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hexa Posted May 31, 2006 Author Report Share Posted May 31, 2006 Her er linken til Rådyrressistente planter:/>http://www.toyen.uio.no/botanisk/bothage/anti-raadyr/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Budeias verden Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Kommer en tur til Vestlandet en tur jeg, hehe!![move] ;D[/move] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted June 13, 2006 Report Share Posted June 13, 2006 >Brennesle, selvfølgelig! Men det er vel ikke noen hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted June 13, 2006 Report Share Posted June 13, 2006 Men enkelte planter rører ikke endene, dagliljer (Hemerocallis), gul iris (Iris pseudacorus) er eksempler på det. Disse vil pynte opp rundt kanten på dammen. Dvergbuskfuru (Pinus mugo pumilio) vil egne seg godt til skjul for rede og til å skape en skyggeplass i varmt vær, samt ly for vind. Også andre nåletrær vil endene la være i fred.Oventående er hentet fra en artikkel her på Prydfugler.no, Prydender i hagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabeth Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Hei. Vet ikke hvordan det er med ender, men jeg har plantet rognspirea i mine volierer. Hverken fasanene eller hønene rører de. Disse buskene blir drøyt 2 meter høye, og gir god skygge på sommeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne aka norwegian Posted August 12, 2006 Report Share Posted August 12, 2006 Busker er vel i det hele tatt en god løsning. Det er jo begrensa hvor høyt de når og det er ikke så lett å fly opp og sette seg i dem. Har noen her som storkoser seg innunder solbærbuskene. De spiser selvfølgelig det nederste, men til gjengleld gjødsler og luker de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.