Gå til innhold

Steinhøns/vaktel


Anbefalte innlegg

Har ett voliere på 25 kvm som står tomt det er inredet med mye ståkker,steiner og pinner er også planten litt av hvert av ville planter som bringebær,rognebær,gran,bjørk og en 2-3 andre buskas. Er tak over ca halle volieren å netting over det andre.

Har lyst til å prøve meg med enten vaktel eller steinhøns igjen. og vill prøve å oppdrettholde det grøns og fint i volieren så er litt usikker på hvor mange jeg skal ha i den. tenkte også de skulle få ruge ut selv til sommeren. Tenkt på typer som Steinhøns av noe slag,Rapphøns,Bobwhite, eventuelt om jeg kommer over blåskjelvaktel,toppvaktel.

Noen som har noe å anbefale?

Det er vell ikke noe serlig å holde f.eks ett par av hvert? blir vell bare tull til vårn da?

Har hatt rødhøns og bobwhite før men kunn i par og ganske liten voliere.

prøvde meg med rødhøns å bob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Høres ut som du har en flott voliere som du kan bruke til mange forskjellige arter prydfugler. Som du er inne på er det noen arter en må separere i par i hekkesesongen, hvis ikke blir det slåssing.

Rapphøns er en av mine favoritter, de kan godt gå sammen i en gruppe med flere fugler på vinteren, men tidlig mars må de skilles ut i par.

Steinhøns derimot kan man godt ha en større gruppe av i samme voliere året rundt. De er enkle å holde, finner seg godt til rette i en voliere. Californisk toppvaktel likte jeg også godt. De er en del mindre i størrelse, og mere ømfintlige overfor kulde og vått underlag. Tror de kan være vanskeligere å skaffe også, ikke mange opprettere av disse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur den skal bli fin til vårn når plantene får satt seg litt skikelig. den vart beplantet i sommer så håper det lever til vårn.

har vært veldig inne på rapphøns søl også syns de er fine og litt pågrun av at de lever i den norske naturn også. jaktfasan frister også. men har ikke noe kjenskap til noen av de fra før.

osen er rapphøns i forskjel til f.eks rødhøns?( har hatt de så har litt kjenskap til de)

Så de er litt mere omgjengelige med verandre de altså. hadde jo vært korselig med litt liv i volieren nårn er på 25 kvm og godt beplanten kan det kansje bli litt stuselig med bare att par rapphøns der. be blir vell ikke mye synlig da ratt.

De er meget sjarmeranes liker veldig godt utsene på de og har hørt de er veldig rolige å fine å holde også. frister med det men er som du sier vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...