Gå til innhold

diamant høner eller gullfasan høner?


ole

Anbefalte innlegg

hei :) har fått meg to par med gullfasaner :D men er ikke sikker på at de er gullfasan høner.. har fått ei som er gulgullfasan og ei som er normal.. og to normale hanner :P

hvordan kan jeg være sikker på at det er gullfasan høner ?

er usikker pga at han som jeg fikk dem av hadde gull,jakt,diamant,swihoe osv i lag.. kyllinger altså.

noen gode bilder som viser forsjell :)?  er nesten helt sikker men vil bare bli 100 % sikker :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

swinhoe fasan høna vil få en nåkså annen fasång en det gullfasan hanene har, vil også bli rød runt øya den vill få ett randet mønster i brystet og hu har røde bein. Jaktfasan høna vil også få en litt annen fasong en gullfasan hanene. noe runnere i fasongen og med grøvre å kortere bein i grått også vil det ikke være noen antydning til den lille kragen som det er på hodet på gullfasan høna. gullfasan hønene har den samme fasongen som gullfasan hanene de  skal ha gule bein. diamantfasan har stort sett den samme fasongen og vill også ha den antydningen til krage på hue som gullfasanen men diamantfasanen skal ha grå bein. Er nåkk der det er lettest å skille gull fra diamant tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...