leif Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 hei,heihar,eit,par,med,hvitkingås,som,nå,har,fått,sit,første,egg,men,va,kan,eg,gjøre,for,å,få,dei,til,legge,meir,egg,en,normalt????ps,skiftknappen,ødelagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Du kan ta bort de første eggene, men pass på at det er egg der, ikke ta alle. Dette er jo ville arter, og dersom du vil ha de til å ruge selv bør du sikkert være forsiktig så du ikke tar unna for mange ganger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leif Posted May 19, 2007 Author Report Share Posted May 19, 2007 Du kan ta bort de første eggene, men pass på at det er egg der, ikke ta alle. Dette er jo ville arter, og dersom du vil ha de til å ruge selv bør du sikkert være forsiktig så du ikke tar unna for mange ganger.[/quotmen,vår,mange,egg,kan,eg,plukke,då,før,eg,må,stoppe??leifjohn Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted May 19, 2007 Report Share Posted May 19, 2007 Det er vanskelig å si, må bli skjønn fra din side. Hvitkinngjess er relativt tamme i forhold til mennesker, så de skyr nok ikke reiret om du tar noen egg. Personlig synes jeg det viktigste er at de ruger ut ungene selv, det må være gleden over å få fuglene i hekk som er det viktigste. Å få de til å legge x antall egg bør være underordnet.ps. knappen for rapporter til moderator skal bare brukes dersom det er et upassende innlegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.