Lykketroll Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Er det å oppdrive?Skulle gjerne hatt en å hengt opp i hønsehuset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lofothanen Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 her får dem alt....har aldri hadd noen som har tatt skade av noe som helst verken av sterk mat,salt mat,ødelagt menneskemat,feks rømme,ost og andre ting som har stått litt lenge.....fugler har noen sterke mager som kverner det meste...tenk bare på det dem finner ute som kan være halvråttent,som går på høykant ned.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Det ligger en liste her på Fuglepraten da, under artikler. Det er ikke en plakat, men kunne sikkert laget en i plakatform.. http://www.fuglepraten.no/index.php?action=articles;sa=view;article=4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazza Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 Hmmm... dette var en merkelig liste. Dersom man slipper hønene løs i hagen hvor der finnes både rododendron, revebjeller og liljekonvall så napper vel ikke hønene i seg disse??? De har vel instinkter som sier dem hva de ikke skal spise?Jeg lurer på om det er mat som feks laks/makrell som setter transmak på eggene, eller paprika som setter farge på plommen. Finnes det en slik liste, undrast jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfjoh01 Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 Det sies at f.eks. Mais gir en gulere eggplomme.Ja maten fuglene spiser gir eggene smak, særlig gjelder dette hos villfugl.Egg av Skarv,fiskeender har en smak av Tran og fisk, gjelder også for Ærfuglegg.Hos Måker kan en nesten kjenne på smaken av eggene, hva de har spist.Når det gjelder tamfugl som høns, får de som oftes kraftfòr, og jeg regner med at fiskeavfall ikke utgjør en så stor prosent av fòret at det gjør en betydning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klara Sofie Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Reker gir fiskesmak av eggene...og ikke bare en anelse...jeg kjente det da jeg knekte egget for å lage speilegg. Skikkelig fiskelukt. Mannen i huset fikk avsmak på egg og spiste ikke et egg på flere måneder. Og det gikk flere uker før jeg torde gi bort egg igjen...jeg måtte være helt sikkert på at jeg ikke hadde flere slike fiskeegg. I ettertid har jeg fått et godt tips. Jeg hadde jo hørt at reker skulle gi fin farge på plommen, noe som forsåvidt stemte. Men bare skall...rene skall uten rekekjøtt. Vi hadde gitt dem alt, både hoder og hjerneinnhold Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kentaage Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Kjenner noen som ga hønene purre og da fikk eggene purre smak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lhb Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Kjenner noen som ga hønene purre og da fikk eggene purre smak.vetrinæren jeg bruker til hønsa sa at høner ikke skal ha tran som vi mennesker bruker fordi hønsa vil lagre mere enn de trenger da tran ikke er laget for dyr de kan dø av det men hun anbefalt de vitaminene som gamebird har så da slutter jeg med tran for godt men det gjorde ikke noe om hønsa fikk litt sojaolje en gang i blant i foret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts