Jump to content
Sign in to follow this  
trude

Noen som vet hva dette er?

Recommended Posts

Ser ut som to brune italiener haner. den svarte høna er nok en minorka, og den tverrstripa høna er nok ei plymouth rock høne :)

Oj det var eit fin bilde  :) Du har iallefall ei Tverrstripa Plymouth Rock høne, mulig det er to svarte eller gullfarga Italiener hanar og ei svart Italiener høne.

>http://www.safari.til1000.net/honer/italien.htm

ja den stripete hadde jeg sånn ca oversikt over. er en til sånn også men den ville ikke vere med på bilde  :) kansje alle de andre hønene er italienere i foskjellige farger da.. har noen brune også med litt lysere hals. men har bare et godt bilde av den ene høna men hun har så stuselige fjær om dagen så det egner seg kansje ikke på nett. det kommer stortsett hvite egg om dagen og noen brune. men disse hønene er kansje blandinger så de bare ser ut som om de ligner på en rase...

Er to herer av gullhalset italiener på bildet. å den svarte er Svart Minorcka siden den har skifergrå/svartlige bein. hadde den hatt gule bein som hanene kunne det vært svart italiener.

Å den tverrstripa er som dere sier plymouth Rock;)

De brune med lysere hals som du nevner er nåkk vanlig brun italiener høner son som hanene dine. hvis de har mye den samme fasongen som den svarte høna og gule bein så er det nåkk brun italiener. 

Hei

Er ikke i tvil hva du har der......ei tverrstripet Plymouth Rock, to brun italiener haner og ei svart Minorca høne..vet det fordi jeg har hatt slike før og har fortsatt 2 sorte Minorca. Disse to er mine favoritter ........fordi de er veldig tillitsfulle og herlige høner.....og veldig trofaste når det gjelder det å verpe.

Lykke til  og kos deg med hønene og hanene dine !!!

de svarte var de desidert tøffeste ute i sommer og de som er roligst aldri noe tull. men tror kansje det er litt mange haner på så få høner... men det ser jo ut som om det går bra. bortsett fra den høna her på bildet. men skifler de alle fjærene noen gang? for jeg har ikke sett at den har blitt hakka mye på og den sitter alltid sammen med de andre.. men er kansje litt vanskelig å se hva det er da utifra det her bildet.

1203-180311203532.jpeg

Er to stykk Norske jærhøns det ja i fargen gul-brun/lyse. hønene skifter fjør en gang i året ja. å da kan di finne på å skifte em masse i samma slengen så er ikke unormalt at de ser ribba ut en gang i året.

ok da er status 2styk gullhalset italiener haner. 2 sort minorka høner, 2 sånne stripete og 3 jærhøns.  :) jeg er uansett fornøyd med de. det er kansje litt mange haner på hønene men det virker som om det går bra. sånn fjær messig så virker det som om denne fremst på bilde skifter fjær sånn parti vis og nå var det halsen som sto for tur :smiley:

Det er nok Jærhøns ja  :evil: du har nokon flotte eksemplar. Litt pjusk og slitt i fjøra og veldig sjarmerande  :)  ikkje noko å skjemme seg over  :smiley: