Jump to content
Sign in to follow this  
HønePøneTrøndelag

Innvendig maling av hønsehus, verpekasser, bruk av vinyl på gulv+++

Recommended Posts

Jeg venter mine første høner om 3 uker og har noen spørsmål ang hønsehuset (som er ca 5 kvm).

1. Hvilken maling bør jeg bruke på de innvendige sponplatene (isolert hus)?

2. Hvor høyt på veggen bør verpekassene henges?

3. Hønsehuset vil til sommeren inneholde 4-6 kyllinger/høner, bør jeg ha vaglepinner i ulik høyde?

4. Skal legge vinyl gulvbelegge på gulvet, hvor høyt opp på veggen bør denne gå? 30 cm?

5. Har vært å sett på felleskjøpet sine vann -og fòr automater, de så greie ut. Men er det andre jeg bør vurdere før jeg handler på FK?

Så til slutt et spørsmål til slutt som jeg snart finner ut av selv  ;) Hvor ofte vil der være nødvendig å gjøre rent i hønsehuset?

Tusen takk for alle svar!

Hei, kjekt med fleire hønevennar!!

Maling er eg ikkje den beste til å svare for, men eg har brukt heilt vanleg vannbasert maling, gjerne ein lys farge!! Kanskje ein fordel å velge ein type som ikkje luktar lenge etter at du er ferdig å male!!

Verpekasser kan stå på golvet, eller monterast i valfri høgd opp til ein meter opp frå golvet, det er viktig at hønene kjem seg oppi kassa i alle fall, så ved montering høgt oppe er det mulig du må lage stige opp!

Eg har valgt å ha alle mine vaglepinnar i same høgde, dei går på to veggar, i vinkel, med gjødselbrett under. Du finn bilete av hønsehuset mitt på galleriet mitt... (der er det berre vaglepinnar på ein vegg..)

Det høyrest bra ut med 30 cm oppover veggen med vinylen, det er vel viktig å få den festa på ein god måte, slik at ikkje skit og spon kjem på baksida...

Eg er ikkje nøygd med felleskjøpet sine små automater, dei store er vel ok, eg har bestillt på bole.no eller på djohansen husdyrutstyr, dei er betre!! Eg likar automatar som kan hengast opp, då får du regulere høgda alt etter størrelse på hønene, og du slepp så mykje skitt i vatnet.  Og dersom du bestiller kan det kanskje vere lønt å bestille ei varmeplate til vatnet samtidig, i alle fall viss du ikkje har isolert hønsehus, då frys vatnet vinterstid. Ei slik varmeplate dreg lite straum og er super!!! (mykje betre enn varmelampe)

Det med røkting er det mange meiningar om, men med 4-6 kyllingar/høner treng du ikkje røkte så ofte. (kjem sjølvsagt an på tal kvadratmeter) Eg brukar å ha eit lag på minst 5 cm spon/kutterflis, då "pakkar" hønene inn skiten etter kvart når dei sparkar i strøet, og det vert ikkje grisete og vond lukt så raskt. I tillegg brukar eg å strø litt stalosan F på gjødselbretta, det gjer også til at lukta vert mindre.

Lykke til med høner og kyllingar ;)

Takk for svar! Vanlig takmaling er til vurdering, ettersom jeg har en slik bøtte stående i kjelleren, i tillegg til at den er billig og hvit ;)  Men vet ikke hvordan det vil bli å rengjøre med en slik maling på veggene. Altså om skitten fester seg hardt på og rengjøringen blir vanskelig?

Aha! Der fikk jeg til å se galleriet ditt, smart med slike vaglepinner. Gjødsel brett skal jeg også ha :grin:

:grin:

Eg brukte maling eg hadde til overs, men har ikkje vaska veggane etterpå, dette er 1,5 år sidan... Mulig eg sprayar med såpe og skyl med vanleg hageslange, viss det vert for svakt blir det høgtrykk ,og skitt au, må eg male oppatt så går det rasande fort ;)

Eg kjem til å male innvendig med vanlig kalk oppbløtt i melk og vatn, dette er med på å dessinfisere og tette sprekker der utøy kan gøyme seg.  :undecided:

• Upvote 1

Eg kjem til å male innvendig med vanlig kalk oppbløtt i melk og vatn, dette er med på å dessinfisere og tette sprekker der utøy kan gøyme seg. :smiley:

male med kalk og melk?. fungerer virkelig det? Vil det ikke lukte surt av melka?

Jeg brukte vanlig oljebasert husmaling.

Oljemalingen/Vannfortynnbar oljemaling eller uteakrylat tåler med mekanisk slitasje enn feks. latexmalinger og vannbaserte interiørmalinger.

Utendørsmalingen er desidert best da den innholder bittelitt soppdreper hvis det skulle oppstå fukt + er lett å vaske :)

Oljemalingen lukter/damper under tørketiden (12-24 timer) ellers er den ufarlig etter den er herdet.

Den vannbaserte maingen derimot damper oftere i varmen og kan lett oppstå "plastlukt".

Gass fra Utvendig oljebasert maling utsondres i vesentlig lenger tid enn det du sier her ...Det er kun løsemiddelet som fordamper i et slikt tempo, malingens andre komponenter avgir gass til rommet over lengre tidsrom ,derfor anbefales ikke den type maling i et husdyrrom .Det finnes maling som er beregnet til dette ( ODEL) den tåler syrevask og er slitesterk i lang tid .

Når det kommer til soppdreper i malingen så er det bedre å sørge for god ventilasjon i utgangspunktet enn å tro at soppdreperen i malingen "gjør jobben" . Soppdreper er kun effektiv i en liten periode av malingens "levetid" :wink: