ToneLovise Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Mine søte tupper hadde sin første tur ut igår, siden i fjor. Lykken var stor, kan dere tro! Gamlemor, en Brahma på 7 år, fant en dø mus. Først drev hun og slang rundt på den, voktet den slik at ingen andre skulle ta den. Så begynte hun å spise den! Et noe groteskt syn, musa gikk (nesten) ned på høykant, tilslutt var det bare halen og beina som hang ut *grøss* Jeg syns det ble litt for drøyt så jeg tok musa før hun klarte å svelge den hel. Er det flere som har vært vitner til noe slikt? Er det vanlig for høns å spise mus? Hvordan hadde den gått gjennom systemet dersom hun hadde fått den ned hel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Må ha vore litt av eit syn Dette er ikkje uvanleg, pass på at du har småstein tiljengeleg slik at maten vert knust i kråsa. Ein orm kur er heller ikkje å forakte no som våren er i anmasj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jærhøna Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Jeg gir hønene mine skjellsand om vinteren for da går de jo ikke ute og plukker stein slik som de gjør på sommeren.Men jeg har da aldri hørt at noen gir hønene sine orm-kur. Kur for parasitter har jeg vel hørt om at folk har gitt hønene, men ikke orm-kur.Etter min mening så gir vi det til hund, katt,hest osv....men men vi lærer kanskje så lenge vi lever.....Mor mi hadde høner i ALLE år, ....men aldri om hu ga dei orm-kur. Kanskje det er jeg som ikke følger med i tiden???Fler som ikke har hørt om dette før ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Jauda, det er vanlig å gi ormkur. Høns kan få spolorm, bendelorm, gaporm, hårorm og trådorm eller makk om du vil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jærhøna Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 TakkDa lærte jeg noe i dag også Hva er det du gir dem da? pulver i maten eller i drikkevannet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Anbefalar deg å ta kontakt med veterinær for resept og dosering til din høns. Det er vanleg å gi i vannautomatane, men har du få er det greit å gi rett i nebbet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts