Jump to content

Musespising?

ToneLovise

Recommended Posts

Mine søte tupper hadde sin første tur ut igår, siden i fjor. Lykken var stor, kan dere tro! Gamlemor, en Brahma på 7 år, fant en dø mus. Først drev hun og slang rundt på den, voktet den slik at ingen andre skulle ta den. Så begynte hun å spise den! Et noe groteskt syn, musa gikk (nesten) ned på høykant, tilslutt var det bare halen og beina som hang ut *grøss* Jeg syns det ble litt for drøyt så jeg tok musa før hun klarte å svelge den hel. Er det flere som har vært vitner til noe slikt? Er det vanlig for høns å spise mus? Hvordan hadde den gått gjennom systemet dersom hun hadde fått den ned hel?  :wink:

Jeg gir hønene mine skjellsand om vinteren for da går de jo ikke ute og plukker stein slik som de gjør på sommeren.

Men jeg har da aldri hørt at noen gir hønene sine orm-kur. Kur for parasitter har jeg vel hørt om at folk har gitt  hønene, men ikke orm-kur.

Etter min mening så gir vi det til hund, katt,hest osv....men men vi lærer kanskje så lenge vi lever.....

Mor mi hadde høner i ALLE år, ....men aldri om hu ga dei orm-kur. :laugh:

Kanskje det er jeg som ikke følger med i tiden???

Fler som ikke har hørt om dette før ? :smiley: